Jonathan Fischer klar for FFK

Den danske burvokteren Jonathan Fischer (22) har signert en 5-års avtale med FFK.

Stor høstsesong i Hobro

Jonathan Fischer kommer fra den danske NordicBet-klubben Hobro, hvor keeperen har gjort en imponerende høstsesong på nest øverste nivå. Den 197cm høye unggutten har allerede nesten 100 kamper på seniornivå i Danmark, og slutter seg nå til FFK og spill i Eliteserien.

«Det er deilig. Jeg har ventet på det en stund. Ventetiden de siste dagene har vært lang. Det er superfett,» forteller Fischer.

«De samtalene jeg har hatt med Joacim og mine agenter om FFK som klubb gjorde at jeg ikke var i tvil om at det var et skritt for meg som var veldig bra. Det var en mulighet som jeg gjerne vil ha. Det lykkes og det er jeg veldig glad for,» fortsetter den unge dansken.

Vil du se Jonathan Fischer på stadion? Kjøp sesongkort her

Moderne keeper

Joacim Heier forteller at signeringen av Fischer har vært en lang prosess, som man nå er svært fornøyd med å få i land.

«Jonathan er allerede en meget god keeper med et enda større potensial. En stor, men atletisk spiller, med rekkevidde, hurtighet og en godt skolert teknikk. I tillegg har han en naturlig autoritet i spillet sitt og er dyktig i frispillingen. Så er det en fortsatt ung spiller som vi er helt sikre på vil ta store steg i årene som kommer. En overgang vi er godt fornøyde med å få på plass,» forteller Joacim Heier.

Jonathan har sin første trening med nye lagkamerater torsdag. Han skal spille med draktnummer 30, og er innstilt på å gi Håvar Grøntvedt Jenssen og Ole Langbråten hard konkurranse om førstekeeper-rollen.

«Det er noe jeg gleder meg veldig til. Siste halvåret i Hobro har jeg spilt fast og det er også det jeg håper på. Konkurranse i en fotballklubb tenker jeg bare er sunt. På den måten tenker jeg at å ha tre gode keepere vil gjøre at vi begge blir bedre og utvikler oss enda mer,» sier Fischer.