Jonathan Enzo Arnet ny hovedtrener for FFK G14

FFK skal ansette to fulltidstrenere med ansvar for G14 laget, samt Bylag G12 og G13. Nå er den ene av stillingene på plass!

Annonse:

Fra Allsvenskan

Jonathan Enzo Arnet er rekruttert fra svensk fotball. Enzo kommer fra jobben som toppspillerutvikler og scout for A-laget, samt G16 trener for Allsvenskan klubben Varberg Bois. Han har jobbet i klubben i 3 år og tidligere jobbet i toppklubber som BK Häcken og Jönköpings Sødra. Jonathan er B-lisensiert trener på 32 år, med 13 års trenererfaring allerede.

“Selv om jeg er født og oppvokst i Sverige, vet jeg hvilken historisk klubb FFK er, det å få muligheten til å jobbe i en by som lever og ånder fotball var noe som virkelig tiltrakk meg. I tillegg til klubbens historie er følelsen også at den har noe stort på gang. Visjonene er store og klubben er fremoverrettet, noe som jeg virkelig er spent på å bli en del av. Etter flere gode samtaler med Magnus fikk jeg et veldig godt inntrykk av det sterke fagmiljøet som allerede finnes i Utviklingsavdelingen og som han ønsker å videreutvikle. Følelsen jeg fikk med en gang var at dette er et sted jeg virkelig ønsker å være en del av, et miljø hvor vi støtter og utvikler hverandre og samtidig hele tiden jobber med spillernes utvikling i fokus. Jeg har allerede sett spillergruppen på trening og G14-gruppen fremstår veldig spennende, med utrolig stort utviklingspotensial og sult etter å utvikle seg. Vi skal jobbe hardt for å videreutvikle gruppa, med mål om at vi skal se flest mulig av dem løpe ut i FFK-drakt i Eliteserien i fremtiden.”  Forteller Jonathan.

Tar form

Utviklingsansvarlig Magnus Pettersen har en stor oppgave foran seg med å gjøre FFK sin Utviklingsavdeling til et 3 stjerners akademi. I bunn må den rette bemanningen være, og med nok en brikke på plass begynner teamet som skal trene lagene under a-laget i 2024 å ta form. Fortsatt skal det ansettes to fulltidstrenere til, og Pettersen er glad for å ha Jonathan på plass.

"Vi har hatt mange gode samtaler med Enzo de siste ukene og blitt overbevist om at han er den rette for oss. Han er genuint opptatt av fotballfaget og det å jobbe med utvikling av mennesker. Han har jobbet i en toppklubb med lite ressurser så han er vant til å jobbe hardt og mye, noe som vi ønsker skal kjennetegne hele FFK. Jeg gleder meg til å få Enzo inn i Utviklingsavdelingen hvor han kan utvikle både seg selv og oss som klubb videre.» Forteller Pettersen.

Vi ønsker Enzo velkommen til Fredrikstad og FFK!