Joakim Klæboe til FFK

Klæboe går inn i trenerteamet til a-laget og har satt navnet sitt på en avtale ut 2021.

3 år med KBK-suksess
Klæboe kommer fra 3 sterke år i Kristiansund hvor han i team med Christian Michelsen har bidratt til sterke resultater for KBK i Eliteserien. Sesongene 2017-2019 har gitt KBK-fansen mye å juble for, med begrensede midler har laget trent bedre enn de fleste og satt en kultur som har gitt de 7-5-6. plass de siste 3 årene. Før KBK var Klæboe mange år i Sarpsborg 08 hvor han var med på hele reisen hvor våre naboer gikk fra 1. divisjonsspill til etablert Eliteserieklubb. 43-åringen er bosatt i Askim og har også vært trener på Wang i en årrekke, og kjenner på den måten godt til Fredrikstad Stadion før han nå tar fatt på oppgaven med å trene FFK sammen med Bjørn Johansen.

- Jeg gleder meg og ser veldig frem til å komme inn i FFK. Jeg føler at den utviklingen og reisen jeg har vært med på i Kristiansund har gjort meg til en enda bedre trener siden jeg dro. Det blir veldig fint å komme i gang sammen med Bjørn, treffe den spennende spillergruppen og ikke mint ta del i den fantastiske fotballbyen Fredrikstad. Forteller Joakim Klæboe.

Sportssjefen godt fornøyd
Per-Mathias Høgmo er veldig godt fornøyd med Klæboe sin inntreden i FFK og tror han kan bidra til å utvikle laget kommende sesong.

- I Klæboe har vi fått en rutinert og faglig sterk trener. Hans erfaring fra både Sarpsborg og KBK gjør at han sammen med Bjørn utgjør en sterk duo. Han har i samtaler signalisert en meget sterk motivasjon for å gå inn i FFK. At han allerede er etablert i fylket er også en fordel. Han har også tidligere vært i Wang systemet som er en viktig samarbeidspartner med oss. Sier Per-Mathias Høgmo.

Joakim Klæboe tar offisielt fatt på oppgaven fra 1. januar, men det overrasker nok ingen som kjenner Klæboe om ikke arbeidet allerede er i gang!

Foto: Erik Hagen (Fredrikstad Blad)