Jenssen og Stray Molde forlenger med FFK

To av FFK sine mest sentrale spillere de siste årene har satt penn til papir!

Annonse:

12. sesongen i FFK

Håvar Jenssen (27) har allerede rukket å spille 243 kamper med FFK, 2024 blir hans 12. sesong i FFK, men første i Eliteserien. I dag skrev burvokteren under på en ny avtale frem til sommeren 2025. Sesongen 2023 går inn i minneboka for hele FFK, men også i Håvar Jenssen sin minnebok vil sesongen stå med ekstra store bokstaver. 12 "clean sheets" på 30 kamper er hverdagskost for de aller færreste keepere. Neste år venter langt tøffere oppgaver for FFK.

«Jeg er veldig klar for å ta fatt på en kjempespennende ny kontraktsperiode som FFK-spiller. Etter 11 sesonger klarte vi opprykket som alle har drømt om og ventet på! I den siste perioden har jeg vært utrolig stolt over dette. Fra og med idag gleder jeg meg til å ta tak i de nye utfordringene som venter. Det blir nesten overflødig å si noe om det fordi det tipper jeg alle forstår - men jeg er supermotivert for eliteseriespill med FFK til våren 2024!» Forteller Håvar.

Vil du se Håvar, Stian og lagkameratene deres angripe Eliteserien i 2024? Da bør du kjøpe sesongkort NÅ! Det gjør du her: SESONGKORT 2024!

Siden 2019

Stian Stray Molde (26) kom til FFK før sesongen 2019 som 22-åring. Allerede den gang hadde den da unge forsvarsspilleren vært sesong i Asker i Postnord-ligaen, og rukket over 130 kamper for sin barndomsklubb. Nå har han spilt over 130 kamper også for FFK, mange av dem som kaptein, og denne uken skrev han under på en ny avtale ut 2025-sesongen.

«Jeg har allerede hatt mange fantastiske år her i Fredrikstad, og gleder meg enormt til å fortsette på denne reisen med både klubben og byen. Jeg har veldig troa på at vi som klubb kan fortsette å ta store steg, og forhåpentligvis bite godt fra oss i Eliteserien!» Sier Stian.

To viktige brikker på plass

For FFK er dermed to viktige brikker på plass for neste års Eliteserie-tropp.

«Både Håvar og Stian har vært viktige spillere og personer for FFK i mange år. Dem har vært sentrale deler av et lag som har prestert godt i OBOS-ligaen i år og er på vei inn i sin beste alder på fotballbanen. Vi er veldig glade for å ha med oss begge videre.» Forteller Joacim Heier.

Kjøp sesongkort NÅ! Det gjør du her: SESONGKORT 2024!