Imre er tatt ut på G18-landslaget

Imre Bech Hermansen (17) har fått tillit i flere treningskamper i vinter, nå blir han belønnet med en plass på G18-landslaget. I tillegg er fem andre FFK-unggutter tatt ut på G14- og G15-landslaget.

2006-modellen er i troppen til G18-landslagstrener Even Sel til privatlandskampene mot Sverige og Romania som spilles i Marbella, Spania i perioden 18.-26. mars.

Bech Hermansen fikk i fjor debuten på A-laget til Fredrikstad og noterte seg til slutt for fem kamper i OBOS-ligaen og NM.

I vinter har han fått mye tillit av Mikkjal Thomassen i treningskampene, og i 3-1-seieren mot Vålerenga var Bech Hermansen med i startoppstillingen.

Fra tidligere har unggutten fire kamper for G17-landslaget og to for G15-landslaget.

I tillegg er fire spillere, pluss en fast hospitant fra HSV, tatt ut til Equinor talentleir for G14- og G15-landslaget. Leon Strand, Sander Lægreid Johansen, Oscar Skari-Hansen, Tobias Nordenhaug og Syver Wasskog (HSV) vil møte på samlingen som foregår i Sarpsborg i perioden 18. - 21. mars.

For 2010-kullet, som nå er G14, er det første gang de er tatt ut på nasjonalt tiltak.

- Gratulerer til alle uttatte. Målet med samlingen er at spillerne skal få nye erfaringer og referanser, og få kjenne på hvor lista ligger nasjonalt, slik at de kan fortsette å utvikle seg i hverdagen, og forhåpentligvis prestere for Norge internasjonalt i årene som kommer. Vi gleder oss til å se de i aksjon, sier ansvarlig for Landslagsskolen, Håkon Grøttland.