Imre Bech Hermansen med proffkontrakt

Tirsdag fylte Imre Bech Hermansen 15 år, samme dag skrev han under en profesjonell avtale med FFK ut 2023!

Genene på plass
Imre Bech Hermansen er 2006-modell og kom fra Trosvik til FFK i starten av 2019 til klubbens G14-lag. Imre er yngstemann i en brødretrio med fotballgenene i behold. Eldstemann Noah gikk til Sampdoria fra FFK høsten 2020 og Imre sin andre storebror, Leo, har profesjonell avtale i Sarpsborg 08. Pappa Claes er også godt kjent på en fotballbane med sine år som FFK-spiller og i senere tid trener for Bylag i Fredrikstad og for FFK sitt G14 lag i 2020.

Selv om det var en minnerik 15-årsdag for Imre, så var hovedpersonene selv mest opptatt av å få kvittert ut avtalen slik at han kom seg ut på feltet for å trene. Nå gleder Trosvik-gutten seg til å jobbe hardt for å ta nye steg hver eneste dag i årene som komme.

- Jeg syns det er morsomt å bli tilbudt kontrakt av FFK, mye fordi det er klubben min som jeg har spilt i en stund, men også fordi det er en klubb som er skikkelig på vei oppover. Jeg er takknemlig for å ha fått denne muligheten, og jeg gleder meg til forhåpentligvis å ta mange steg og en dag kanskje få spille for a-laget. Drømmen er å spille for en av toppklubbene i verden. Forteller Imre Bech Hermansen

Fryktløs back
Imre er en fryktløs høyreback med stor fart og gode basisferdigheter. Han fikk sin første smak med seniorfotball da han spilte treningskampen mot Kvik Halden onsdag i forrige uke. Til daglig holder Imre til på FFK sitt G19-lag og følges opp av et dyktig trenerteam i Thomas Johnsen og Thomas Drage, med Toppspillerutvikler Magnus Meling som bindeleddet opp mot A-laget.

Med tiden er naturlig nok målet for Magnus Meling og FFK at den lokale unggutten tar steget opp på A-laget.

- Imre er en spiller som lever ut klubbens verdier. Med hans «forward minded» innstilling og evne til aldri å gi seg, er det en fryd å se han spille fotball. På grunn av hans ferdigheter og lidenskap til å trene, har vi tro på at han en dag blir god nok for A-laget. Når det eventuelt blir, er det ingen som vet, men reisen kommer til å bestå av oppturer og nedturer med mange potensielle læringsmuligheter. Vi gleder oss til å være med på denne reisen og skal legge forholdene til rette for at Imre kan bli litt bedre hver dag. Forteller Magnus Meling.

Struktur som vil gi resultater
FFK har investert mye i Utviklingsavdelingen de siste årene. Utviklingsansvarlig, Magnus Pettersen, er sterk i troen på at dagens struktur vil være med å produsere mange gode fotballspillere fra Fredrikstad i årene som kommer.

- De to siste årene har det blitt signert flere kontrakter med unge spillere i FFK enn tidligere og dette er nok ingen tilfeldighet. Et tydelig rammeverk for trenere og spillere har blitt fulgt og etter noen år med eget G14 lag merker vi at spillerne er bedre skolert enn tidligere i 15 års alderen. Jeg vil også trekke frem trenerne i U-avdelingen som står på hver eneste dag for å utvikle seg selv og spillerne våre. I årene fremover forventer jeg at vi ser flere spillere fra Fredrikstad som etablerer seg på et høyere nasjonalt og internasjonalt nivå. Sier Magnus Pettersen.

Vi gratulerer Imre med avtale og gleder oss til å følge utviklingen hans i årene som kommer!