Hood og Aardalen trener damelaget i 2020!

Kelsey Hood blir hovedtrener og får med seg Ida Aardalen som assistent for damelaget i 2020, dermed er to særdeles viktige brikker på plass for neste sesong!

2019 ble året da FFK skulle endelig komme igang med fotball for kvinner, etter 116 år ble den første kampen spilt 9. mai 2019. Høstsesongen ble en stor opptur og til slutt var det bare målforskjellen som skilte jentene fra opprykkskvalifisering. I 2020 skal laget utvikles videre og den oppgaven har Kelsey Hood og Ida Aardalen fått.

- Vi er veldig glad for at vi har signert to trenere med erfaring fra toppfotballen, både internasjonal og nasjonal, som skal bygge videre på den fine starten laget fikk gjennom 2019-sesongen. Ekstra gledelig at de skal bidra både som trenere og spillere, vi håper at dette vil være med å bidra til at topproduktet vil bli enda bedre, men også ikke minst at unge ambisiøse fotballjenter i Fredrikstad kan lære av tidligere toppspillere. Forteller Sportslig leder i FFK styret, Glenn Rostad.

Kelsey Hood er opprinnelig fra Minnesota i USA, men kom til Norge i 2010 og har en innholdsrik karriere med flere år bak seg i Toppserien for kvinner. Hun flyttet til Fredrikstad med ektemannen Andreas Hagen i januar i år og i høst debuterte hun på FFK sitt damelag. Fra 2020 blir hun nå også hovedtrener.

- Jeg ser virkelig frem til å være en del av dette fremadstormende laget og bygge videre på det gode arbeidet som Lars-Christian og resten av temaet har gjort. Jeg gleder meg vedig til 2020-sesongen og håper laget kan dra nytte av min erfaring både på og utenfor banen. Forteller Kelsey Hood.

Ida Aardalen er Fredrikstad-jente og var kaptein i Sarpsborg 08 før karrieren fikk en brå slutt pga. en alvorlig kneskade. Ida har allerede vært engasjert i FFK denne høsten som trener på Sparebank 1 Østfold Akershus Akademiet, og nå blir engasjementet i klubben enda større.

- Da dette tilbudet dukket opp tenkte jeg at dette var sjansen til å bidra til å løfte jentefotballen i byen. Noe som er forsøkt tidligere, men ikke helt lyktes. Jeg er også med i SpareBank 1  Østfold Akershus Akademiet, og det har vekket gamle vibber etter flere år utenfor fotballmiljøet. Jeg gleder meg til utfordringene som kommer i et trenerperspektiv og håper på stabile prestasjoner og gode resultater neste sesong. Forteller Ida Aardalen.

Vi gleder oss over å ha rekruttert to sterke personer til FFK Kvinner og ser frem til en ny utviklende sesong i 2020!