Herlig seier etter sterk snuoperasjon!

FFK trillet ball og stanget mot forsvarsmuren til Odd sine rekrutter, og til slutt dro vi seieren i land etter enda en ellevill snuoperasjon mot slutten av kampen!

Odd stilte nok en gang sterkt mot FFK, i oppgjøret i mai stilte Odd med hele 10 spillere fra a-troppen, i dag var det færre, men spillere som Andreas Nordvik, Stefan Mladenovic, Andre Sødluns og Tobias Lauritsen var på plass.
Sterk kontrast til kampene Odd har hatt mot blant annet Asker og Raufoss hvor de har møtt opp uten seniorspillere.

Per-Mathias stilte med Sakari Mattila i startoppstillingen for første gang, men ellers var det tilbake til lagoppstillingen som startet høstsesongen på glimrende vis mot Moss, Bærum og Mjølner.

Best igang
FFK tok tak i oppgjøret på flotte Skagerak Arena fra første spark på ballen. Odd gikk ut særdeles lavt i banen og hadde store deler av omgangen samlet 10 av 11 spillere rett utenfor egen 16-meter.
De for dagen helrøde trillet ball og kontrollerte oppgjøret fullstendig, og det var helt fortjent når Tim Nilsen ga oss ledelsen etter 13 minutter.
Scoringen var av det nydelige slaget med mange trekk i laget mot et lavt og etablert Odd-forsvar. Til slutt fant Åsheim og Begby åpningen på venstresiden og Nilsen kunne spasere ballen i mål fra kort hold.

Omgangen fortsatte i samme sporet med et lavt Odd på jakt etter kontringer og et FFK som trillet ball, men som ikke lyktes med å skape så store muligheter.
Etter 41 komfortable minutter kom kalddusjen når Odd var på en sjelden visitt og spilte seg nydelig frem på høyresiden, inne foran mål hadde Bustgaard Larsen lurt seg fri og satt inn 1-1 via tverrliggeren.

Åpnere etter hvilen
Til pause satt Høgmo inn Rocky Lekaj, en innbytter som skulle havne i begivenhetenes sentrum mot slutten av omgangen.
Ut gikk Sakari Mattila, som viste mye bra før pause og som helt tydelig kommer til å bli en viktig brikke for FFK utover høsten etter hvert som formen stiger.

Etter hvilen ble det en litt annerledes fotballkamp. Der det mer eller mindre var spill på den ene banehalvdelen før pause, så var det et langt mer fremoverrettet Odd som kom ut etter hvilen. Det ga en åpnere fotballkamp og mer rom for begge lag.

Odd gikk opp i ledelsen etter en drøy time når et svakt balltap hos FFK endte med at Tobias Lauritsen skjøt ballen i mål via et FF-bein hos FFK etter 61 minutter. En scoring som burde vært unngått ved flere involveringer.

Da måtte FFK frem og etter 70 minutter var det en spillesugen Kjell Rune Sellin som kom inn på banen.
Han hadde ikke vært lenge på banen når han satt inn 2-2 etter nok en flott assist fra Ludvig Begby.
Etter dette gikk kampen over i det samme stadiet som var før pause, men et FFK som desperat letet etter rom blant et kompakt og lavtliggende Odd-forsvar.

Og rom fant vi til slutt, nok en gang var det på venstresiden det skjedde, denne gangen var det Rocky Lekaj som svinge ballen inn. Han traff hodet til Tim Nilsen som styrte inn 3-2 til elleville jubelscener fra guttane!
Scoringen var Tim Nilsens 10 scoring på 14 starter for FFK i året Postnord-liga.

Odd forsøkte seg på en liten sluttspurt, men klarte ikke å skape nevneverdige muligheter og dermed ble det enda en seier til FFK, den femte på rad etter sommeren!
For en herlig lagmoral det er i denne gjengen - Det oser samhold og vilje hos alle involverte, uavhengig av om man er på banen, på benken eller på tribunen!

Fram Larvik neste
Nå venter først en ny viktig rekruttkamp på mandag. Sarpsborg FK kommer på besøk til Fredrikstad Stadion og vi må fortsette seiersmarsjen for å holde følge og legge press på teten.
Kampstart mandag kveld er 20:15.

Så er det en god treningsuke i vente for guttane som står på plakaten.
Treningsmengden er øket ganske betydelig de siste par ukene, og det vil helt sikkert fortsette også kommende uke. Ekstra trening nå skal gi oss en fordel når det vi går inn i de siste ukene av sesongen.

Søndag klokka 18:00 er det ny kamp på Stadion, serierunde 20.
Motstander er et lag og en klubb som har hatt store utfordringer i sommer, men som på ingen måte blir en enkel oppgave.
Fram Larvik har fått mange tilbake fra skade og har gjort gode prestasjoner etter sommeren. Denne helgen ble Moss slått 3-0 og forrige helg var de kanskje det beste laget når Asker allikevel vant 3-1 på Føyka.

Vi trenger full støtte på tribunene og håper alle nå velger å ta kampen på Stadion - Kjøp billetter her: Billetter FFK - Fram

Sammen er vi sterke!