Hadzic til Danmark

Midtbanespiller Adnan Hadzic er solgt til Sønderjyske og har med det spilt sin siste kamp i FFK for denne gang.

Ett år i FFK
Adnan Hadzic kom til FFK fra Sandnes Ulf i august i fjor, ett år senere er tiden i plankebyen over for midtbanespilleren. I dag ble Hadzic presentert i Sønderjyske som, som rykket ned fra Superligaen i våres.

- Selvsagt kjedelig å miste Adnan, men samtidig viser det nok en gang at vi har et miljø som kan utvikle fotballspillere til høyere nivåer. Adnan har gjort en kjempejobb selv og vist hva man kan få ut av hardt arbeid og dedikasjon. Det er også positivt økonomisk og hjelper oss med å legge til rette for å bygge laget inn mot 2023. Vi har en god og spennende tropp med masse talent og potensial som skal hentes ut, i tillegg er ambisjonene å tilføre troppen 3-5 gode forsterkninger inn mot 2023-sesongen. Det arbeidet har vært i gang i lang tid og vi håper å presentere et par av de brikkene i dette vinduet. Sier Joacim Heier.

Gleder seg
Adnan har ikke hatt lang tid i Fredrikstad, og nå går turen videre til nytt land og ny klubb. 23-åringen gleder seg til et utenlandsopphold, samtidig som han syn det er trist å dra fra Fredrikstad.

- Det å dra til SønderjyskE blir spennende, ny klubb og nye muligheter. Et kult og spennende prosjekt jeg gleder meg til å få være med på. Også er det ikke hver dag man kan bli «utenlandsproff», det er jo en drøm man har fra en tidlig alder, og denne overgangen er et bevis på at drømmer kan gå i oppfyllelse. Stor klubb som tidlig var veldig interesserte som igjen gjorde valget litt enklere.

Tiden min i FFK har gått fort, men jeg har fått utviklet meg i riktig retning og blitt satset på siden første stund, godt å vite at man også gir noe tilbake til FFK selv etter et kort opphold. Selv på kort tid har man rukket å bli veldig glad i klubben, og det sier det meste om FFK. Stor takk til fans og alle i og rundt klubben! Jeg vil si; Takk for denne gang, FFK. Fotballen er rund og man vet aldri hva som skjer i fotballen.
Avslutter Adnan.

Hadzic endte på 36 kamper i FFK drakta. Vi ønsker han all hell og lykke i Danmark!

Husk kamp på torsdag mot Stabæk! Billetter kjøper du i FFK Appen!