Gatelaget treningskamp februar 2017

Gatelaget også i gang med oppkjøringen

FFKs Gatelag er som de øvrige FFK-lagene i full gang med oppkjøringen til årets sesong. Kulden er ingen hindring.

Gatelaget ble først dannet av FFK i 2011 og flere klubber har hengt seg på.

FFK holder fortsatt sterkt på gatelaget sitt og trener Lars Petter Hansen er veldig fornøyd med det.
-Gatelaget trener tre ganger i uken (mandag, onsdag og fredag) og det er i gjennomsnitt 10-12 stykk som trener, men totalt er vi 25, forteller Hansen.

Han var meget fornøyd etter seier i treningskamp mot Strømsgodset sist fredag. Og tross kalde dager, spillerne på gatelaget er fortsatt motiverte.
– Det er en fin måte å komme seg vekk fra hverdagen på og være sosial forteller en av spillerne til fredrikstadfk.no.

Fredrikstad planlegger nå for å arrangere landsturnering for gatelag 13. eller 14.Juni og en turnering i november.
-Kjemien i gatelaget er stort sett bra og det er veldig bra stemning, avrunder Lars Petter.

Publisert: 16.02.2017, oppdatert: 10.11.2020
Skrevet av: Av Sindre Bilet og Marte Beck