G16 enda et steg videre i NM!

Det ble jevnt og spennende på Jessheim Stadion når FFK sitt guttelag tok seg enda et steg videre i NM 2019 og er nå videre til åttendelsfinale i august.

Interkrets-konkurrent Ull/Kisa var motstander onsdag kveld når lagene skulle gjøre opp om avansement i mellomrunden av NM 2019.

FFK kom best igang og når Frederik Lüttichau gir oss ledelsen etter 28 minutter, det var også stillingen ved pause.

Etter hvilen kom Ull/Kisa tilbake etter kun to minutter av omgangen, men etter 56 minutter var gjestene tilbake i ledelsen når Tveit-Reffsgård setter inn 2-1 til FFK.

Også denne gangen skulle hjemmelaget komme tilbake på Jessheim Stadion. 2-2 ved fulltid og 2 x 5 minutter ekstraomganger skulle spilles. I ekstraomgangen klarer ingen å sette ballen i mål, dermed var det klart for straffer.

FFK setter samtlige straffer og når Ull/Kisa ikke klarer det samme så er avansementet klart for G16!

Med det er den innledende mellomrunden for Østlandet over. FFK er foreløpig eneste lag videre, resten av siste mellomrunde fullføres 2. juni.
FFK og 4 lag til fra Østlandet er kvalifisert for 1. runde i ordinære NM i august hvor hele landet er med. FFK er et av 16 lag kvalifisert for denne runden, seier i runde 1 gir billett til kvartfinalen i NM 2019.