Fra Man City til FFK!

Fra Halden, via Manchester og Kristiansand. Nå tar Markus med seg samboeren til Fredrikstad for å ta fatt på jobben som FFKs nye Publikums- og medieansvarlig!

Markus Slyngenborg Jensen (25) er ansatt som ny publikums- og medieansvarlig i FFK, etter at Sindre Lie takket av i mars. Markus har til tross for sin unge alder en imponerende bakgrunn fra ulike roller i toppfotballen, sist som mediesjef i IK Start.

Som 22-åring fikk han, ved siden av masterstudier i Sport Management, oppgaven som markedsføringskonsulent for den engelske gigantklubben, Manchester City. Hans oppdrag var å jobbe kartleggende og strategisk for å styrke klubbens kompetanse, kjennskap og innsikt i det norske markedet.

I 2021 jobbet Markus som "Country Captain" for Manchester City. Foto: Privat

Året etter ble Markus ansatt i IK Start, hvor han har hatt ulike roller i en svært utfordrende periode for den tradisjonsrike sørlandsklubben. Nå gleder han seg til å komme hjem til Østfold og jobbe for klubben han fulgte tett i barndommen!

Det trigger meg stort å få muligheten til å jobbe for FFK. Jeg gleder meg til å ta på meg det ansvaret som stillingen innebærer, men også ansvaret som ligger ved å representere byens stolthet og en aristokrat i fotballnorge. Jeg har latt meg imponere over hva klubben og supporterne har fått til i det siste, og gleder meg til å være med å videreutvikle klubben og bidra for at klubben når sine langsiktige målsettinger, sier Markus.

Og Markus har lov til å være imponert: I Eliteserie-combacket har FFK solgt over 4.000 sesongkort, i tillegg til to "fulle hus" mot Bodø/Glimt og Sarpsborg 08. Med andre ord; et svært  godt utgangspunkt for det videre publikumsarbeidet.

Måten Markus har jobbet med både kommunikasjon og publikumstiltak for Start har imponert oss. I Fredrikstad vil Markus komme til en større organisasjon og en stadig mer profesjonell rigg av fotografer, innholdsprodusenter og reklamebyrå rundt seg. Med Markus inn i klubben mener vi at vi nå har på plass det apparatet som kan løfte klubben, merkevaren og publikumsarbeidet til neste nivå, sier kommersiell leder Espen Østerhaug.

Velkommen til FFK, Markus!

NB! Markus vil i utgangspunktet starte opp i FFK 1. juli, men både klubbene og Markus har dialog om mulighetene for en tidligere oppstart.

Foto: NTB