Fotballfest på søndag mot en vrien motstander

Vi gleder oss vanvittig til Rekordkampen på søndag som kommer til å få en fantastisk ramme - På banen skal FFK møte et Mosselag som ikke vil selge seg billig.

Brukbar vårsesong
Moss rykket opp fra 3. divisjon i 2017-sesongen på imponerende vis. Tilbake i 2. divisjon har de bitt bra fra seg, selv om laget i øyeblikket er nærmere nedrykksstrid enn tetkamp.
Med 9. plass og 17 poeng på 14 kamper har kanskje ikke laget sanket poeng etter forventningene, men prestasjonsmessig har de vært en tøff nøtt for nær sagt alle lag de har møtt.
Ned til nedrykksplass er det "bare" 5 poeng for Moss, men både et kraftig forsterket Hønefoss og Fram Larvik har hjemmekamper til helgen og med feil resultater for mossingene denne serierunden kan avstanden ned nedrykksplass bli ubehagelig kort.

På tross av 7 tap så langt så har ingen av tapene vært med mer enn to mål. Det vitner om et godt organisert lag som er vanskelig å bryte ned.
På bortebane har de plukket 7 poeng på 7 kamper med seire mot Odd2 og Grorud, uavgjort mot Raufoss og tap mot Bærum, Mjølner, Nybergsund og Asker.
De fleste husker sikkert det motsatte oppgjøret mellom FFK og Moss i våres, et oppgjøret vi vant med 2-0 etter scoringer av Lekaj og Sellin.

Moss har ikke vært veldig aktive i sommervinduet, men ut av portene har keeper Christian Sukke og forsvarsspiller Henry Isegran gått. Inn har ringreven Anders Østli fra Lisleby kommet, en god forsterkning i midtforsvaret til Moss.
Signeringen av Østli gjør at laget til den unge treneren Ole Martin Nesselquist får enda mer rutine. Fra før har også Moss en rekke rutinerte spillere i Kjetil Berge, Martin Thømt Jensen, Morten Giæver, Thomas Klaussen og Rene Elshaug.

Tidligere i uken spilte Moss mot de siste årenes erkerivaler Kvik Halden i treningskamp, den kampen vant de gule og svarte med 2-0, begge målene ble satt inn av Mikkel Aarstrand.
Et fint resultat for Moss og det smakte helt sikkert godt med to scoringer etter at laget avsluttet vårsesongen med tre kamper på rad uten å score.

Må hele tiden utvikle oss
Per-Mathias Høgmo har sett sine elever gjøre gode prestasjoner i treningskampene etter sommerpausen med seire mot Sandefjord og Lørenskog, samt en god seier mot Sprint/Jeløy med rekruttene i 4. divisjon.
Før den litt bitre kampen mot Asker i siste serierunde før ferien hadde FFK en lang rekke med gode kamper og en fin progresjon i totalt 9 kamper uten tap. Sjefen har tro på at laget skal fortsette å utvikle seg i høst.

- Vi har en stadig progresjon og utvikling både individuelt og kollektiv. Tester og treningskamper etter sommerpausen viser at gutta har gjort jobben og er godt forberedt til høstsesongen.
Vi har en skjerpet konkurransesituasjon, færre skader og spillere som pusher hverandre på en positiv måte hver dag. Det gir gode treninger og enda bedre utvikling. Forteller Per-Mathias.

Til kampen på søndag forventer Per-Mathias at vi må prestere opp vårt mot vårt beste for å bryte ned et Mosselag som har sluppet inn relativt lite mål i årets sesong.

- Først og fremst så gleder i oss veldig til kampen! Gutta har en fin selvtillit om dagen og ser veldig frem til å komme igang med høstsesongen.
Til søndagens kamp må vi ha stor forflytningsevne og aggressivitet. Vi må fortsette å utvikle gjennombruddshissigheten vår og fotball som går hurtig i lengderetningen.
 Avslutter Per-Mathias.

Fortsatt billetter å oppdrive
Billettsalget til søndagens kamp er en klar og tydelig beskjed fra Fredrikstad at byen står bak guttane og hjelper til alt de kan når kampen sparkes i gang søndag klokka 18:00.
Faktisk er det nå "bare" 2400 billetter igjen på "hjemmetribunene".

Så ingen grunn til å nøle, denne festen vil du ikke gå glipp av!

Kjøp billetter til Rekordkampen her!