Forlenger ut 2021!

FFK sin nummer 1 mangler bare en opptreden på å passere 100 kamper for FFK. I 2018 var han en av lagets aller beste spillere og nå blir han i klubben i minst 3 år til!

Gått hele veien
Håvar Jenssen kom til FFK fra Ekholt helt tilbake i 2012 når burvokteren kun var 15 år. Derfra har han gått gradene i klubben gjennom G16, G19, rekrutt og til a-laget. Debuten kom allikevel så tidlig som i 2013 og i 2019 passerer han 100 kamper for FFK.

Fortsatt bare 22 år har keeperen langt frem til toppen av karrieren, og med målrettet og hardt arbeid vil utviklingen helt sikkert fortsette.

- Håvar har mange kvaliteter og viste en imponerende framgang i 2018. Han er svært profesjonell og er med å sette standard i det daglige treningsarbeidet. For oss er han en viktig brikke i vår satsing mot eliten. Håvar og Aleksander ledes på en utmerket måte av Samuel og sammen setter de seg stadig nye mål. Et sterkt team i teamet. Sier Per-Mathias.

God sesong
2018 ble en meget god sesong for Håvar. Han spilte samtlige 30 obligatoriske kamper, og slapp kun inn 32 mål.
I serien ble det enda bedre, kun 25 baklengs på 26 kamper og hele 9 ganger gikk han av banen med rent bur. Kun Mjøndalen og Rosenborg slapp inn færre mål enn FFK i de tre øverste divisjonene i 2018.

Håvar, Aleksander og Samuel har for lengst startet arbeidet med å gjøre 2019 til et bedre år enn 2018 og Håvar selv gleder seg både over ny kontrakt og sesongen som kommer.

- Jeg er veldig glad for å skrive en ny lang kontrakt med FFK. Det siste året og starten på 2019 gir meg trygghet om at veien videre for klubben og meg personlig vil gå i riktig retning i årene som kommer.

Stabilitet, profesjonalitet og en tydelig plan er grunnpilarene i klubben nå, og det kan jeg i stor grad identifisere meg med. Samarbeidet med Samuel, Bjørn, Per-Mathias, Joacim og trenerteamet var viktig for meg. Forteller Håvar.

Imponert over supporterne
4.325 tilskuere var i snitt på plass på FFK sine 13 seriekamper på Fredrikstad Stadion i 2018, mot Moss den 12. august var det 10.413(!) tilskuere innom portene. Håvar er imponert over den lojale støtten.

- Byen og tilhengerne av FFK gir så mye av seg selv, 1400 sesongkort solgt allerede er helt rått! Den stadige optimismen og lojaliteten menneskene i byen har til klubben er helt klart noe som trigger meg til å gi alt jeg har. Avslutter Håvar Jenssen.

Vi er veldig glade for at Håvar har skrevet på ny kontrakt og ser frem mot ny sesong!