FFK - Ull/Kisa 5-1 august 2016

Før kampen: TUIL vs. FFK

En meget innholdsrik uke blir avsluttet i et vinterlig Tromsø når vi møter Tromsdalen søndag ved lunsjtider.

Etter det forsmedelige tapet mot Ranheim på tirsdag har det vært en hendelsesrik inngang til årets siste seriekamp på bortebane.
Uten forvarsel valgte Andrea Loberto fredag å trekke seg som hovedtrener i FFK med umiddelbar virkning. Selvsagt en spesiell oppladning til kamp, men samtidig en situasjon som bør være sterkt samlende og energiforløsende for spillergruppa.

Laget ledes av Aleksander Olsen mot Tromsdalen, med seg på sidelinjen har han erfarne Glenn Rostad.
Laget reiste til Tromsø på lørdag formiddag, en planlagt treningsøkt på TUIL Arena måtte avlyses grunnet snøfall, men troppen har trent alternativt og er tente for oppgaven som venter!

Tromsdalen sikret plassen sist helg, en god prestasjon av laget som av mange var ventet å kjempe i bunn av tabellen.
Sesongen ble i stor grad satt av en flott vårsesong. Etter 14 kamper stod Tromsdalen med sterke 22 poeng og var pent plassert på kvalik. Siden den gang er det spilt 14 nye kamper, men de kampene har kun gitt 9 poeng for laget fra andre siden av brua i Tromsø.
Sist kamp for Tromsdalen endte med 2-2 borte mot Åsane, mens forrige hjemmekamp endte med 1-1 mot Strømmen.
Forrige hjemmeseier for Tromsdalen kom 25. juni. 6 hjemmekamper har de spilt siden det, noe som har gitt 3 uavgjort og 3 tap.

Når lagene møttes i sommer ble det en god opplevelse for oss. En solid gjennomført fotballkamp vi hadde god kontroll på, men som ble avsluttet med unødvendig spenning når Tromsdalen reduserte rett før slutt. Mislav Leko og Ulrik Flo scoret målene i 2-1 seieren.

Til Tromsø har Aleksander Olsen tatt med seg 16 mann. Ludvig Begby har dessverre fortsatt ikke ristet av seg lårskaden han fikk før kampen mot Ranheim, og er hjemme i Fredrikstad. Rino Falk Larsen, Magne Simonsen og Jarkko Lahdenmäki er fortsatt ute med skader, mens Joona Veteli også er hjemme på grunn av 5 gule kort.

Skuffelser og overraskelser fra de siste dagene er ristet av og gruppa har samlet sammen alt de har av energi for å ta med seg poengene hjem på flyet søndag ettermiddag – Lykke til guttane!