Før kampen: Runde 24

77% av årets OBOS-liga er unnagjort, onsdag kveld er det klart for ny kamp på Stadion når gjerrige Strømmen kommer til plankebyen!

Serierunde 24
7 serierunde gjenstår av årets OBOS-liga. FFK kjempet heroisk på en tung og krevende bane på Jæren lørdag, onsdag er det tilbake på stueteppet på Stadion. Strømmen har hatt en poengmessig svak sesong, men ingen grunn til å la seg lure, de har nemlig spilt jevnt i så og si alle kamper. Hele 12 av Strømmens 23 kamper har endt med uavgjort, og det er kun 4 lag med færre baklengsmål enn dem. Strømmen har faktisk tatt poeng fra samtlige lag fra 1. til 11. plass på tabellen i OBOS-ligaen i år, så alt ligger an til en ny jevn og spennende kamp på onsdag!

"Bummen" sine tanker om kampen
FFK trengte en kraftanstrengelse på Jæren lørdag ettermiddag, og leverte. Onsdag er laget tilbake på Stadion og hovedtrener Bjørn Johansen ønsker å se et lag som legger alt de har i potten for å ta nye steg på utviklingsstigen.

- Vi går inn til kampen i morgen med en veldig offensiv innstilling. Vi vet at vi møter et godt defensivt lag og at dette kommer til å bli en tålmodighetsprøve for å få hull på byllen. Nøkkelordene for oss blir tempo og variert angrepsspill, samtidig som balansespillet vårt må være 100% gjennom hele kampen. Vi nyter at det igjen er en hektisk kampperiode og bare gleder oss over at kampene kommer på løpende bånd! Forteller "Bummen".

Status på troppen
Flere spillere måtte gi se underveis i kampen mot Bryne, men forhåpentligvis er de fleste klare til dyst onsdag. Love Reuterswärd har dessverre fått et tilbakeslag etter å ha trent med laget den siste tiden og er nå tilbake på alternativ trening, mens blant øvrige spillere er det håp om at alle rekker kampen.

Jakob Lindström må stå over denne kampen grunnet gule kort. Mads Nielsen, Henrik Kjelsrud Johansen og Nicolay Solberg må alle stå over ved neste gule kort.

50 kroner på ståfeltet!
Kun 4 hjemmekamper gjenstår og vi trenger DEG på tribunen for å støtte laget! Ta turen til Stadion onsdag klokka 18:00 og bli med å støtt guttane frem til en ny god prestasjon!

Du kan skaffe din billett i FFK Appen eller på web her: Kjøp billett!

Vi sees på Stadion!