Før kampen: Runde 23

Landslagspausen er over og vi er klare for en ny hektisk periode i OBOS-ligaen, den perioden starter med en knalltøff oppgave på bortebane!

Serierunde 23
8 kamper gjenstår at årets seriespill og etter landslagspausen skal vi nok en gang inn i en hektisk periode. 6 kamper skal spilles på 3 uker før det er ny landslagspause. Første kamp er av det virkelig utfordrende slaget når vi reiser vestover for å møte hjemmesterke Bryne!

"Bummen" sine tanker om kampen
FFK har hatt mange gode prestasjoner på bortebane hittil i årets sesong, lørdag håper Bjørn Johansen å se laget ta nye steg og gi Bryne en real kamp om poengene.

- De siste to månedene av sesongen blir en veldig spennende og interessant læringsprosess for oss. Det blir en test på hvor gode vi er på å holde fokus på vår identitet og kultur når ting skal avgjøres. Vi har satt oss i en posisjon med 8 kamper igjen som er kjempespennende hvor mye er innenfor rekkevidde, og vår inngang kommer til å være den samme i alle de resterende kampene. Vi skal være "forward minded" og glede oss til alle de nydelige utfordringene som ligger foran oss. Den første på lørdag mot et god Bryne-lag! Forteller "Bummen".

Status på troppen
Landslagspausen har blitt benyttet godt av det medisinske apparatet, i løpet av uken har samtlige spillere vært på feltet. Love Reuterswärd trenger noen flere økter før han er kampklar, mens Maikel Nieves ikke er helt 100% og står over denne helgen.

Ingen soner karantene denne runden, men Mads Nielsen, Jakob Lindström, Henrik Kjelsrud Johansen og Nicolay Solberg må alle stå over ved neste gule kort.

Hjemmekamp på onsdag!
Onsdag 20. oktober er det hjemmekamp igjen, da er det Strømmen som gjester Fredrikstad. Du kan skaffe din billett i FFK Appen eller på web her: Kjøp billett!

Til denne kampen koster billettene på ståfeltet kun 50 kroner!

Velkommen på Stadion!