Flest kamper av dagens FFKere

Alle debuterte i 2013 og alle har gått gradene i FFK. Her er de 3 spillerne som troner øverst på listen over flest kamper for FFK av dagens aktive spillere.

Det er tre fortsatt ganske unge, men etter hvert ganske rutinerte lokalgutter som pryder de tre øverste plassene for flest kamper blant dagens FFKere.
Alle fikk sin debut i 2013 og har siden vokst til å bli sentrale brikker for FFK både på og utenfor banen. På banen går de foran og er sterke eksempler på god treningskultur, utenfor banen er de glimrende representanter for klubben og er på plass hver gang de har muligheten til å bidra.

Håvard Åsheim (25) - 159 kamper
Håvard kom til FFK fra Rolvsøy før 2012 sesongen. Det gikk ikke lengre enn 2013 før den da 18 år gamle midtbanespilleren debuterte for a-laget da FFK slo Kråkerøy i 1. runde av NM.
Siden den gangen har den rolige og sympatiske ingeniør-studenten nådd 159 kamper, de aller fleste fra midtbaneposisjon, men smarthet og allsidighet har også gjort at Håvard har både spilt kant og back i mange kamper.

25-åringen har fart, teknikk og stor løpskraft. Etter en sesong på høyreback er Åsheim i år tilbake på midtbanen og har levert svært gode prestasjoner som indreløper i årets avkortede sesongoppkjøring. Det blir spennende å se hva sesong nummer 8. på a-laget gir!

Ludvig Begby (23) - 142 kamper
Ludvig Begby kom til FFK fra Lervik og har løpt og opp ned venstresiden på Stadion siden den gang. "Ludde" noterte sin første kamp i hvitt og rødt mot Bodø/Glimt sent på høsten 2013, og fra 2014-sesongen ble det mange kamper for venstreslegga som totalt har notert seg for 16 scoringer så langt i FFK-karrieren. Den foreløpig siste scoringen er kanskje den aller fineste. Etter å ha vunnet ballen høyt i banen så han Arendal sin keeper stod langt ute og lobbet ballen elegant i nota fra hjørnet av 16-meteren.

Begby startet som venstreback, ble flyttet frem i banen noen sesongen, men har fra 2018-sesongen spilt seg stadig bedre og bedre på venstrebacken med god kontroll defensivt og offensive bidrag gang på gang på gang.
Med studier på Høgskolen og jobb hos Rino Hansen i Torvbyen fyller Begby enkelt dagene, men etter en skadepreget vinter er formen i anmarsj og lysten etter å komme igang med fotballsesongen stor!

Håvar Jenssen (24) - 127 kamper
Håvar har gått gradene i FFK, men opprinnelig er han fra Ekholt i Moss. Han begynte karrieren i FFK som 15-åring i 2012. Allerede i første sesongen ble det 10 kamper for FFK sitt rekruttlag i 3. divisjon, året etter ble det 5 kamper for a-laget, også burvokteren fikk sin første kamp mot Kråkerøy i NM i 2013. Fra 2017-sesongen har juss-studenten vært klubbens bakerste mann og holdt buret rent totalt 31 ganger. De to siste sesongene har det blitt smultring i hele 18 av 52 seriekamper, altså ingen mål i mot i hver 3. kamp i snitt.

Med 193 cm på strømpelesten og lynhurtige reflekser har Håvar et fysisk utgangspunkt som blandet med et disiplinert og godt treningsarbeid har gitt stabile og ofte matchvinnende prestasjoner i en rekke kamper de siste årene. I vinter slapp han og laget inn kun 3 mål på 5 treningskamper, en statistikk Håvar helt sikkert ønsket å fortsette i sesongen 2020, når den en gang vil starte!