Fin start på sesongen

Det ble en offensivt strålende start på sesongen borte mot Florø med 4 mål og mange gode angrep, et effektivt hjemmelag gjorde allikevel at serieåpningen både underholdende og spennende!

Det var duket for en knalltøff start på årets sesong for FFK med bortekamp mot hjemmesterke Florø. Oppladningen ble heller ikke den beste med både tapt bagasje av Widerøe og diverse logistikk-utfordringer med hotell og transport, men det så ikke ut til å plage FFK-guttane som stormet i angrep fra første minutt mot Florø.

Ut i hundre
FFK startet kampen på Florø stadion friskt og det var helt fortjent når FFK tok ledelsen ved Thomas Drage etter kun 5 minutter, minuttene etterpå kunne og burde det blitt mer, men avslutningene satt ikke.
Etter 19 minutter skulle isteden Florø utligne til 1-1 på deres første skikkelige sjanse. Et innlegg fra venstresiden ble stanget i mål Tanimowo som fikk gå opp nesten alene midt foran målet til FFK.
10 minutter etterpå fikk Florø en ny sjanse når en klarert FFK-corner endte med at Braut Brunes fikk gå gjennom i bakrom og sette inn 2-1 til hjemmelaget. To mål hvor FFK lot Florø komme lett til det og hjemmelaget var dødelig effektive.

Det var fortsatt 15 minutter igjen av omgangen og FFK skulle komme tilbake i den sterke motvinden. Etter flere gode sjanser kunne Riki Alba trille inn 2-2 på en herlig pasning fra Philip Aukland. Rett før pause var Alba på ferde igjen inn i boksen og ga ballen til Anas Farah som lekte inn 3-2 ledelse for FFK. Underholdende omgang på Florø stadion blir avsluttet med 3-2 ledelse for FFK.

Spennende til siste slutt
Andreomgang ble noe roligere, men Florø hadde et par ok muligheter til å utligne som de ikke klarte å utnytte. FFK fikk flere gode overgangsmuligheter som ikke ble utnyttet, men det er ingen tvil om at «Bummens» elever lukter mål i 2020. Etter 84 minutter trodde de fleste kampen var avgjort når Maikel Nieves styrte inn 4-2 på en corner. FFK sitt 28 mål på 9 kamper i 2020.
Men like etter skulle det bli spenning igjen da Florøs kaptein Husa stanget inn 4-3 på corner. De siste minuttene ble dermed spennende, men det var FFK som var nærmest flere scoringen når Florø kastet alt frem i angrep.

Etter 7 minutter med overtid blåste endelig dommeren av kampen og FFK kunne løpe til flyet, som hadde avgang 60 minutter etter kampslutt, med 3 poeng i bagasjen!

Hødd neste!
Neste kamp for FFK er hjemme mot Hødd på Stadion lørdag 18. juli. Trekning av inngang gjennomføres mandag og de heldige får sms.