FFK søker ny Utviklingsansvarlig

Vil du lede arbeidet med å utvikle morgendagens toppspillere fra Østfold?

Minimum 30% egenutviklede spillere

FFK har som hovedmål å bli en etablert toppklubb i norsk fotball, og flaggskipet for spillerutvikling i vår region. Spillertroppen til a-laget har som ambisjon å til enhver tid bestå av minimum 30% egenutviklede spillere, som stiller høye krav til vårt utviklingsarbeid. Vi søker nå etter ny leder for vår utviklingsavdeling, med det overordnede ansvaret for at det skal utvikles toppspillere gjennom FFK-systemet.

Magnus Pettersen har ledet avdelingen gjennom en bratt utviklingskurve over flere år, og skal fortsatt lede avdelingen med stø hånd til en ny leder er på plass. Deretter vil han etter eget ønske gå over i en ny rolle i Utviklingsavdelingen.

Om stillingen

FFK søker en inspirerende og samlende leder for klubbens utviklingsavdeling som skal føre arbeidet med å videreutvikle FFK til regionens fremste utviklingsavdeling. Du vil ha ansvaret for å utvikle og implementere klubbens strategier og mål for spillerutvikling. Våren 2024 arbeider FFK for å reklassifiseres til å bli et 3 stjerners akademi, på sikt er ambisjonen å legge på ytterligere en stjerne. Du vil være øverste leder i avdelingen med ansvar for personal og metodikk, struktur og organisering. Det er en klar fordel dersom du har inngående kjennskap til Akademiklassifiseringen.

Rollen krever ledererfaring, faglig kunnskap og administrativt gode egenskaper. Vi søker deg som har stor arbeidskapasitet og fleksibilitet. Du er dyktig på å sette sammen og lede team, og ikke minst en sterk dedikasjon til å oppnå våre felles mål for FFK og Fredrikstad. Vi kan tilby et ambisiøst og engasjerende miljø, en av Norges flotteste byer å bo i, lønn etter avtale og med tiltredelse senest sommeren 2024.

Dersom dette høres ut som din jobb, da sender du CV og søknad til sportssjef Joacim Heier på [email protected]. Har du spørsmål om stillingen kan samme person kontaktes på 481 30 910.