FFK og Mikail Maden enige om å avslutte kontrakten

FFK og Mikail Maden er enige om å terminere avtalen, ett år før den opprinnelig gikk ut.

Halvannen sesong i FFK

Mikail Maden kom til FFK fra U23-laget til Schalke 04. Den tidligere ungdomslandslagsspilleren fikk en tøff start i FFK med sterke ettervirkninger etter kyssesyken. Gjennom vinteren 2023 kom bergenseren seg tilbake i god form, men det ble i løpet av sesongen lite spilletid for midtbanespilleren, som nå er enig med klubben om å avslutte kontrakten.

«Jeg signerte for 1.5 år siden, men var syk de første 6 månedene, noe som var veldig tungt. Jobbet hardt for å få en opptur i 2023, men fikk aldri helt sjansen til å vise hva jeg kan bidra med for laget, noe som er grunnen til at jeg ønsket dette. Fredrikstad er en fin by, med nydelige fans og jeg har blitt veldig glad i medspillerne mine. Takk for meg Fredrikstad, lykke til i Eliteserien!» sier Mikail.

Bra for både han og klubben

Med sine 21 år er spilletid viktig for Mikail Maden, og det har det blitt lite av i FFK for unggutten.

«Det ble en vanskelig periode for Mikail i FFK, og derfor er det bra for både han og klubben at vi kom til en enighet om å avslutte kontakten. Mikail er en dyktig fotballspiller og vi håper han finner seg en klubb hvor han kan få en sentral rolle og utvikle talentet sitt. Vi takker Mikail for tiden i FFK, gir han et fortjent klapp på skulderen for de positive holdningene han viste selv om det ble lite spilletid og ønsker han lykke til videre». Forteller Joacim Heier.

Mikail stopper på 9 kamper i FFK-trøya.

Starter testing torsdag og fredag

Torsdag var spillerne tilbake på Stadion til testing. Både torsdag og fredag skal spillertroppen gjennom individuelle fysiske tester, før gruppa samles felles for første økt mandag 8. januar.

Keeper: Håvar Jenssen, Ole Langbråten

Forsvar: Mads Nielsen, Maxwell Woledzi, Philip Aukland, Brage Skaret, Sigurd Kvile, Oscar Jansson, Tim Björkström,

Backer: Ludvig Begby, Stian Stray Molde, Patrick Metcalfe, Simen Rafn, Imre Bech Hermansen, Jesper Solberg

Midtbane: Julius Magnusson, Sondre Sørløkk, Brandur Hendriksson, Filip Stensland, Elias Solberg, Bouba Konte, Noa Williams,