FFK og Klæboe avslutter samarbeidet

Fredrikstad Fotballklubb og Joakim Klæboe er enige om å avslutte samarbeidet.

Kom inn i 2020
Joakim Klæboe kom inn som assistenttrener i FFK før sesongen 2020 og var en viktig bidragsyter i oppturene til A-laget i 2020 og 2021. Sesongen 2022 har vært mer krevende, og sesongen ble avsluttet med Klæboe som hovedtrener etter at samarbeidet med Bjørn Johansen ble avsluttet i september.

Klæboe hadde ansvaret i sesongens 6 siste kamper, en periode som ga 1.66 poeng i snitt, noe som tilsvarer en kvalifisering over en hel sesong. Nå går ferden videre for Klæboe som sitter igjen med mange gode minner fra tiden i FFK.

- Det føles veldig riktig og godt å få avklart dette når ting ble som de ble. Samtidig er det litt vemodig. Jeg vil takke for perioden og de gode opplevelsene vi har hatt sammen. Selv om vi ikke fikk fullbyrdet prosjektet, er jeg tilfreds med å forlate et FFK i en bedre posisjon og utgave enn da jeg kom til klubben. Ønsker hele FFK, supportere og byen alt godt i fremtiden. Ses på toppen! Avslutter Klæboe.

En god løsning for begge parter
Joakim Klæboe har lenge vært tydelig på ønsket om å bli hovedtrener, og han var også en av kandidatene til å ta over permanent i FFK. Da klubben valgte ny hovedtrener ble det samtidig naturlig for Klæboe å bevege seg videre.

- Klæboe har gjort en stor jobb i FFK og i tillegg vært en humørspreder og påfyller av energi for miljøet internt i klubben, som vi kommer til å savne. Klæboe er en dyktig trener og vi hadde som utgangspunkt at vi ønsket å ha han med videre, men gjennom samtalene vi har hatt de siste par ukene har begge parter konkludert med at det er fornuftig å bevege oss videre. Vi takker Klæboe for jobben han har gjort i FFK og ønsker han lykke til videre i karrieren. Avslutter Joacim Heier.

FFK vil nå starte arbeidet med å ansette ny assistenttrener, med et klart mål om ha en god løsning på plass innen januar 2023.

Foto: Lemos Media / Pedro Lemos