FFK og Bjørn Johansen avslutter samarbeidet

FFK og Bjørn Johansen har i dag avsluttet samarbeidet og «Bummen» forlater stillingen som hovedtrener med umiddelbar virkning.

Mange minnerike øyeblikk
Bjørn Johansen startet i FFK i 2018 som assistent for Per-Mathias Høgmo. I 2019 tok han over som hovedtrener.

- Vi håpet i det lengste å se en positiv utvikling, men etter en så lang periode med sviktende prestasjoner og resultater, ser vi behovet for en endring. Vi takker Bjørn for innsatsen i FFK i nesten 5 år, vi har hatt mange flotte og minnerike øyeblikk sammen og ønsker han masse lykke til videre i karrieren. Forteller styreleder Jostein Lunde.

Jobbet med fantastiske mennesker
Etter nesten 5 år i Fredrikstad og FFK går reisen videre for Bjørn Johansen, som kan se tilbake på opprykk fra Postnord-ligaen og en 4. plass i OBOS-ligaen som høydepunkter i FFK-perioden.

- Jeg vil takke klubben for muligheten jeg har fått ved å trene en så merittert og tradisjonsrik klubb som FFK. Jeg er også svært takknemlig for å ha fått jobbet så godt og så lenge med fantastiske mennesker. Trenerteamet, støtteapparatet og administrasjonen har alle gjort at jeg har gledet meg hver eneste dag til å komme på jobb for å ta nye steg sammen. Den tyngste delen ved å måtte fratre er å ikke få lov til å være med på å bringe spillegruppen opp på det øverste nivået i norsk fotball. Jeg kommer alltid til å heie på guttene som jeg har blitt oppriktig glad i. Til slutt vil jeg takke supporterne som har vært med FFK i opp -og nedturer. Støtten dere gir er uvurderlig. Avslutter Bjørn Johansen.

Klæboe leder laget
Joakim Klæboe overtar hovedtreneransvaret ut 2022-sesongen, mens Magnus Meling, Samuel Dirscher og Torvald Berthelsen opprettholder sine roller. I tillegg arbeides det med å få inn en assistenttrener i teamet. Deres første oppgave blir Skeid på Nordre Åsen på lørdag 17. september. Etter denne kampen vil det være et kampopphold i forbindelse med landslagsperioden.

For eventuelle spørsmål kontaktes styreleder Jostein Lunde (915 55 922) eller Daglig leder/Sportslig leder Joacim Heier (48 13 09 10).