FFK inngår samarbeid med HSV

HSV Fotball er en av de største fotballklubbene sør for Oslo, nå inngår de et formelt samarbeid med FFK!

Annonse:

750 aktive fotballspillere

HSV Fotball er en sammenslåing av Hølen IK, Soon IF og Vestby IL. Klubben ble stiftet i 2009, og defineres som en felles klubb for hele kommunen. HSV Fotball er en stor klubb med over 750 aktive fotballspillere, 250 trenere/ledere fordelt på nærmere 75 lag, som disponerer hele 5 baner. Nå har de signert en samarbeidsavtale med FFK hvor hovedformålet er at de fremste spillerne i alderen 12-19 i HSV kan få muligheten til å hospitere med FFK. I tillegg inviteres trenere/ledere i HSV inn på tiltak i FFK regi.

Sport- og Markedssjef i HSV, Morten Enersen gleder seg til samarbeidet.

«HSV Fotball inngår samarbeidsavtale med FFK og gleder seg til dette samarbeidet da det vil være et fantastisk tilbud for våre spillere til å utvikle seg enda mer og samtidig ha et godt tilbud i HSV Fotball. For klubben så blir det spennende å se hva vi kan få til sammen,her er det mange muligheter både for gutter og jenter men også for å utvikle klubben HSV Fotball. HSV ser muligheten for et godt sportslig samarbeid med trenere,spillerutviklere og administrasjonen som garantert kan være fint for HSV sin utvikling videre.» Forteller Enersen.

Utvider horisonten

Utviklingssjef i FFK, Magnus Pettersen, er godt fornøyd med å utvide horisonten til FFK.

«Vi har hatt en god relasjon med HSV i en periode nå, så det er supert at vi kan formalisere en avtale. HSV er en stor breddeklubb med et stort potensial. De har mange aktive spillere og de har flere fulltidsansatte personer i klubben. Jeg har vært og besøkt de og ble veldig imponert over hva de får til og hvilke visjoner de har for fremtiden.» Avslutter Pettersen.