FFK Akademiet blir SpareBank 1 Østfold Akershus Akademiet

Vårt tradisjonsrike akademi bytter navn til «SpareBank 1 Østfold Akershus Akademiet» og får en betydelig oppgradering!

Vi skrev tidligere i år en ny avtale med SpareBank 1 Østfold Akershus hvor en sentral del i den avtalen er at akademiet vårt bytter navn og skulle fornyes. Vi er snart i havn med de siste detaljene rundt årets akademi, det er derfor med stor glede vi presenterer vårt nye team rundt akademiet.

Tidligere denne høsten ble det klart at Magnus Pettersen som tidligere har drevet akademiet skal vie mer av tiden sin til andre oppgaver i FFK, dermed måtte vi ut på jakt etter en ny og ivrig person som kunne ta dette ansvaret. Vi hadde noen runder i klubben med aktuelle kandidater, hvor vi til slutt havnet på Christoffer Honningsvåg (28) som ny leder.

Gutten fra Ålesund har siden nyttår bosatt seg i Østfold og jobber til daglig i Kråkerøy IL som trener, veileder og arrangementsansvarlig. De siste årene har Christoffer studert i Sogndal hvor han blant annet har drevet fotballklubben Studentspretten IL og vært trener for damelaget til Sogndal IL. Med seg på laget får han Marius Johnsen (34) som mange kjenner fra bylag og Hvaler IL. Marius jobber som idrettslærer på Fredrik II og har med seg en solid pedagogisk bakgrunn inn i denne jobben. Både Marius og Christoffer fullførte nettopp sin «Trenerveileder» hos NFF-Østfold og begge ble nettopp tatt ut til B-lisens kommende høst.  Det vil også være en A-lagsspiller med i vårt trenerteam, og ingenting er bedre enn at vi har med oss Tomas Lopez Borgersen som fast trener. En unggutt som i dag har fått sitt gjennombrudd på A-laget vårt og som ivrer etter å lære spillere flere ferdigheter.

Det som kjennetegner den nye gruppen rundt akademiet vårt er sult og iver. De er alle unge gutter som ønsker seg opp og frem med solid pedagogisk kunnskap i bunnen. Derfor er vi i Fredrikstad FK trygge på at akademiet vårt er i gode hender. I tiden fremover vil vi komme med flere nyheter rundt «oppussingen», vi har blant annet skikkelige nyheter rundt jentesiden som vi gleder oss til å dele med dere. Det vi kan røpe allerede nå er at vi kommer til å presentere enda en ny trener i vårt SpareBank 1 Østfold Akershus Akademi, en person med både en solid spiller bakgrunn på høyt nasjonalt nivå på kvinnesiden og med en genuin trenerinteresse.

Vi oppfordrer alle til å følge med fremover, for her blir det mye spennende som skjer!

Takk til Sparebank 1 Østfold Akershus og velkommen til våre nye kolleger.