Fem FFK-spillere tatt ut på landslaget

Hele 5 FFK spillere er tatt ut til neste landslagssamling for G15 og G16.

De skal delta på Equinor talentleir. Samlingen er fra 29. januar til 1. februar i Sarpsborg.

FFK stiller sterkt med hele fem spillere i de ulike troppene. Tvillingene Elias Johansson Solberg og Jesper Johnsson Solberg signerte tidligere i januar nye proffkontrakter med FFK og skal nå avslutte måneden på landslagssamling.

Der vil de få selskap av Elton Musliu i G15-troppen og Tobias Nordenhaug og Oskar Skari Hansen i G15 future-troppen.

Leder for landslagsskolen, Håkon Grøttland, gleder seg til årets første samling og sier følgende til de uttatte spillerne i pressemeldingen på fotball.no:

Vi har tatt ut akkurat deg, fordi vi mener du har noen egenskaper som på sikt kan gjøre deg til en av «morgendagens helter». Det er mange du har overbevist på veien. Vær stolt av det!

Minn deg selv på, underveis i samlinga, at du har konkurrert ut tusenvis av spillere i din aldersgruppe og at du er tatt ut fordi du er spesielt god på noe. Og det er det du er spesielt god på som vil dra deg videre i fotballkarrieren. Det er det du primært skal utvikle videre på stadig høyere nivåer.

Mest sannsynlig så kommer du ikke til å lykkes med like mye som i klubbhverdagen. Fordi konkurransen er tøffere. Sørg allikevel for å utfordre deg selv, og by på det som er dine plussegenskaper. Både på og utenfor banen. Utvikling krever at man utfordrer seg selv og «tør» å gjøre feil.

Hele FFK gratulerer Jesper, Elias, Elton, Oscar og Tobias med uttaket.