Europris med ny og større avtale

Europris har stått last og brast med klubben i med- og motgang. Nå signerer de ny og forbedret toårsavtale!

Ny og større avtale
Europris og FFK har samarbeidet siden oppstarten av det som nå er en veletablert gigant i norsk varehandel. Helt siden starten har Europris vært en betydelig og viktig partner for FFK, nå fornyes igjen avtalen for nye år. Den nye avtalen er vesentlig større enn den som utløper og befester Europris som en av FFK viktigste støttespillere. 

Naturlig å bidra
Kommersiell direktør i Europris, Jon Boye Borgersen, sier det er naturlig for dem å bidra lokalt og ikke minst bidra til å legge grunnlaget for at FFK skal kunne etablere seg som et topplag i Norge.

"Selv om Europris er en landsdekkende butikkjede med 275 lavprisvarehus over hele Norge er det naturlig å sponse FFK ettersom vårt hovedkontor ligger i Fredrikstad. Som en stor aktør i byen er vi nesten forpliktet til å være med. Hvis ikke vi er med, hvem andre skal da stille opp? Med vårt sponsorat ønsker vi å forsterke vår lokale forankring og tilhørighet til klubben og Fredrikstad by, som igjen skaper engasjement, stolthet og en verdiøkning til byen. Når det gjelder våre sponsorater vil profileringen av logo på drakten også ha en verdi ved at vi får eksponert Europris merkevaren til flest mulig potensielle kunder over hele Norges land, både via TV-sendinger, bilder i media, og mot publikum på de ulike kamparenaene." Forteller Borgersen. 

Skal jobbe for å øke inntektene
Norsk fotball går bedre enn på lang tid og står i 2022 igjen øverst i Norge som sponsorobjekt. FFK økte markedsinntekene drastisk i 2022, men for kommersiell leder Espen Østerhaug, så er det ingen tid til å hvile på laurbærene. 

"Vi innførte en ny markedsstrategi i 2022 som ble godt mottatt og sikret FFK en viktig økning i markedsinntektene. Inn mot 2023 så blir det soleklare målet å fortsette å være en attraktiv samarbeidspartner for lokale og nasjonale aktører, og selvsagt skaffe klubben enda større inntekter. Korrelasjonen mellom inntekter og sportslige resultater er veldig sterk, og markedsavdelingens viktigste oppgave er og blir å sikre klubben stadig bedre forutsetninger, slik at vi kan levere tilbake til byen det Fredrikstad aller mest vil ha. Et lag som preger det øverste nivået av norsk fotball!" Avslutter Espen Østerhaug. 

Annonse fra Obos-ligaen: