Ethan og Julian med flagget på brystet!

To av våre mange lovende midtstoppere har fått plass på G15 og G16 landslagets uttak til Equinor Talentleir!

Ethan Amundsen-Day fyller 15 år i mai og er tatt ut på G15 landslaget, mens ett år eldre Julian Haftorn Jordheim er tatt ut på G16 skyggelandslag. Ethan kom til FFK fra Lervik i forbindelse med etableringen av G14-laget i 2019, mens Julian har spilt i Begby frem til og med 2018.

- Målet med samlingen er først og fremst å gi spillerne inspirasjon og referanser som gjør at de forhåpentligvis jobber enda bedre i hverdagen. Totalt er cirka 50 spillere i hvert alderskull tatt ut og det skal spillerne være stolte av. Forteller Håkon Grøttland som er Fagansvarlig for Landslagsskolen i NFF.

G19 trener og Utviklingsansvarlig Magnus Pettersen syns det er veldig bra for FFK med representanter på ungdomslandslagene, og ser på det som god inspirasjon for både Ethan, Julian og andre unge spillere i Fredrikstad.

- Ethan og Julian har hatt en fin utvikling det siste året og dannet stopperparet på G16 laget som vant Interkrets ifjor. Begge gutter er hardtarbeidende og besitter en sterk indre motivasjon. På denne samlingen vil guttene høste gode referanser og erfaringer som de tar med seg tilbake i treningshverdagen. Dette uttaket viser også at det jobbes godt i utviklingsavdelingen og jeg har sterk tro på at vi vil se enda flere FFK-spillere på aldersbestemte landslag i årene som kommer. Forteller Magnus.

Vi ønsker Ethan og Julian lykke til!