Ethan Amundsen-Day signerte for FFK!

15 år gamle Ethan Amunden-Day signerte i helgen en profesjonell kontrakt med FFK som knytter midtstoppertalentet til FFK ut 2022!

Fra Lervik til FFK
Lervik-gutten Ethan Amundsen-Day fylte 15 år i mai og i helgen signerte midtstopperen sin første profesjonelle kontrakt med klubben. Unggutten har hatt sine første treninger med a-laget denne våren og sommeren, i august drar han på G15-landslagssamling i Porsgrunn. Ethan selv er veldig fornøyd med å signere for FFK.

- Jeg er utrolig takknemlig for denne muligheten. FFK er en stor klubb, og jeg er kjempeglad for å være en del av den. Nå som jeg har signert får jeg lyst til å jobbe enda hardere, og vil sette pris på alt jeg lærer. Jeg ser frem til alle utfordringene! Forteller Ethan selv.

Svært spennende spiller
Toppspillerutvikler Magnus Meling er glad Ethan har valgt å bli værende i FFK på tross av en rekke muligheter både nasjonalt og internasjonalt. I slutten av juli reiser han også til København for å trene og hente inspirasjon en uke hos storklubben FCK. Meling mener Ethan har en lovende fremtid.

- Det er gøy å se den gleden og tilstedeværelsen Ethan har når han spiller fotball. Dette sammen med hans vinnervilje og lidenskap til å utvikle seg er noe som kan føre han langt som fotballspiller. Han er en spiller som ofrer alt for laget og lever klubbens verdier fullt ut. Derfor er vi ekstra stolt over at han ønsker å spille for klubben også de neste årene. At Ethan allerede er den andre spilleren fra u-avdelingen som skriver proffkontrakt i år sier noen om jobben som gjøres blant trenere og spiller i u-avdelingen. Forteller Toppspillerutvikler Meling.

Viktig samarbeid med FFI
Fredrikstad Fotballinvest og FFK har samarbeidet siden oppstarten av selskapet sommeren 2018, en av grunnpilarene i samarbeidet er et felles ønske om å kunne tilby våre fremste unge lokale spillere profesjonelle kontrakter i en tidlig fase, Ethan blir siste tilskudd på denne rekken.

- Vi er veldig fornøyd med samarbeidet, i situasjoner som denne bidrar de med en fast avtalt sum som gjør at vi kan tilby kontrakt til spillere vi fort kunne mistet til større klubber. Ingenting er bedre enn om vi klarer å få frem mange gode spillere fra Fredrikstad og FFI er en støttespiller for det. Sier Joacim Heier, som nå kan forberede en pengeoverføring til Lervik IF som er moderklubben til Ethan.