Enveiskjøring uten resultat

FFK spilte fotball og Hødd scoret målene på Fredrikstad Stadion lørdag ettermiddag, dermed gikk FFK på sitt første tap på over ett år.

Det var to formsterke og gjerrige lag som møttes til toppduell på Stadion tidlig lørdag ettermiddag i Norges mest attraktive by. FFK måtte klare seg uten skadede Ludvig Begby, Eirik Vestby og Stian Stray Molde, samt at Hasan Duman ga seg i klubben fredag. Venstreback Magnus Johansen (19) har trent fast med a-laget i lang tid og var nok en gang å finne i kamptroppen.

Sjansebonanza
FFK startet best mot Hødd og skapte en stor sjanse allerede etter få minutter, men Drage skjøt dessverre for FFK rett utenfor. Isteden var det Hødd som skulle ta ledelsen på det som skulle bli gjestenes eneste målsjanse i omgangen. Effektiviteten var det ingenting å si på når Robin Hjelmeseth stanget inn 1-0 på bakre stolpe i det klokka passerte 10 minutter.

Herfra og ut omgangen handlet det for det meste om FFK som spilte meget godt og skapte sjanse på sjanse. På tross av sjansebonanzaen klarte utrolig nok Hødd å komme unna uten baklengs og dermed var stillingen 0-1 på Fredrikstad Stadion til pause.

3 skudd 3 mål
Etter hvilen klarte gjestene fra Ulsteinvik å stoppe FFK bedre enn i den første omgangen, allikevel produserte rødbuksene flere store sjanser, uten at ballen gikk i mål.

I andre enden derimot skulle Hødd få full utteling. 2-0 kom etter en miss i forsvaret til FFK og Frithzell kunne score alene med Håvar Jenssen. 3-0 kom etter en ny kontring i det 75. minutt, igjen scoret Hødd alene med Jenssen. Dermed stod Hødd med utrolige 3 mål etter 3 skudd, FFK hadde 0 på 17 skudd....

Etter 79 minutter fikk FFK endelig uttelling når Maikel Nieves satte inn 1-3, og like etterpå trodde alle at FFK hadde redusert igjen da Kjelsrud headet inn 2-3. Dessverre var linjemann oppe med flagget og hadde feilaktig vinket for offside.

Dermed gikk FFK på sitt første tap siden 5. oktober 2019, paradoksalt nok i en av de spillemessige mest overlegne kampene i den samme perioden.

Tromsdalen neste!
Neste helg er det seriespillets siste langtur som står på plakaten. FFK reiser til Tromsø lørdag og møter Tromsdalen på TUIL Arena søndag klokka 13:00.