Drage med ny avtale

I ny posisjon var Thomas Drage sentral i 2020-sesongen og nå har han signert ny avtale med FFK!

Poeng på løpende bånd
Drage har over 200 kamper i toppfotballen, spilt Europa League og til og med på A-landslaget. Alt som kantspiller, men i 2020 ble han omskolert til indreløper og det ble fullklaff. Med sitt særdeles kloke fotballhode har Drage en viktig rolle i FFK. Han startet samtlige 19 kamper i opprykksesongen og bidro med imponerende 13 målpoeng. Denne uken signerte han på en ny avtale ut 2023.

- Thomas har virkelig funnet seg til rette på midtbanen. Med klokskap, teknikk, forflytningskraft, en strålende høyrefot og en stor dedikasjon til å utvikle seg, så ser vi for oss at Thomas blir en viktig bidragsyter i FFK i mange år. Vi er veldig glade for å ha han med oss i minst 3 år fremover. Sier Joacim Heier.

Assistent på G19
I tillegg til jobben på midtbanen er Thomas i 2021 også assistent på G19. I 2020 hadde han hovedtrenerrollen på Kvinner A, men skal nå jobbe med de nest beste sammen med Thomas Johnsen. Drage er et trenertalent og har ambisjoner om et langt liv i fotballen, men enn så lenge er det ingen tvil om at ambisjonene på banen ikke blir nedprioritert av den grunn. Midtbanestrategegen ser frem mot nye år i Fredrikstad og FFK.

- Jeg er veldig fornøyd med å ha signert ny kontrakt. Jeg trives veldig godt i Fredrikstad. Vi har noe spennende på gang med tanke på treningskultur og spillestil. Kjenner igjen mange likhetstrekk fra perioden min i Bodø/Glimt i 2017/2018.
Fotball er min lidenskap og jeg kan ikke tenke meg et liv uten det etter at spillerkarrieren er over, derfor satser jeg på en trenerkarriere etterhvert. Jeg har vært så heldig at jeg fikk tilbud om å være assistent på juniorlaget og trives veldig godt med den gruppa.
Avslutter Thomas Drage.