Craft signerer rekordavtale med FFK

Avtalen er en av de største i moderne tid for FFK og sørger for at klubben vil bli kledd opp av Craft de neste fem årene.

- Dette er en veldig bra avtale for oss og vi er stolte av å ha en så god partner på utstyr når vi tar steget opp i Eliteserien. Dette er en av flere avtaler vi har signert i år som er på et annet nivå enn vi har hatt tidligere, sier daglig leder i FFK, Espen Engebretsen.

Fredag formiddag signerte han og daglig leder i Craft, Tom Henriksen, avtalen som sørger for at FFK vil bli kledd opp av Craft de neste fem årene.

- FFK er den klubben med størst markedsverdi vi har i Norge. Vi satser på fotball nå og har avtaler med klubber som Hammarby, IFK Gøteborg, Aalborg og belgiske Genk internasjonalt. I Norge blir FFK vår største fotballavtale, sier Henriksen.

Henriksen ramser opp tre grunner til at de ville signere med FFK.

- For det første tenker vi ren forretningsutvikling. FFK vil ta oss et steg videre rent kommersielt sett. For det andre må logoen vår forbindes med noe postivt for å utvikle merkevaren, det gjør FFK. Og den siste grunnen er rett og slett lokalpatriotisme. Det er så enkelt som at vi er FFK-supportere, sier Henriksen.

Kjøp sesongkort på Fredrikstad Stadion her

Det Råde-baserte selskapet startet med utvikling av superundertøy for å redde piloter fra forfrysninger i atmosfæren. I dag kler de opp verdens beste idrettsstjerner i høyteknologisk treningstøy.

Selskapet er en av de største leverandørene av teknisk treningstøy innenfor kategoriene trening, løp, sykkel og langrenn. I tillegg satser de stort innen lagidrett hvor Craft leverer på stort sett alle idrettsgrener.

- Det er viktig at merkevaren vår forbindes med noe positivt og gir oss god omtale. FFK er en klubb som vi gjerne vil forbinde oss med, og da er det ingen tvil om at vi vil strekke oss langt for å få til en slik avtale, sier markedssjef i Craft, Caroline Graham.