Bylagsjentene best i egen cup

Søndag inviterte bylagsjentene andre ivrige jentelag i Østfold til dyst på Stadion. I tillegg til lokal deltagelse fra Trosvik, kom også begge «jenteklubbene» i Moss; Sprint Jeløy og Ekholt. Sistnevnte er sammen med FFK påmeldt på uoffisielt NM på Hamar i oktober, og var derfor en god målestokk for hvordan lagene står før talentcupen.

Lagene kunne glede seg over at værgudene leverte strålende sensommervær, og etter innmarsj og presentasjon fra speaker, var det duket for flere intense oppgjør på stadion.

Bylagsjentene innledet dagen med match mot Sprint Jeløy, etter en jevnspilt første omgang tok hjemmelaget mer og mer over kampen, og fikk også etter hvert uttelling i form av mål. Det endte til slutt 2-0 til FFK, uten at laget imponerte spillemessig.

Neste motstander ut var Trosvik, og til tross for at kampen under ett var relativt jevnspilt, så var hjemmelaget kliniske og effektive foran mål og vant til slutt komfortabelt 7-0. Hele fem av målene ble scoret av spissen Marthe Ophus Augensen, som leverte en sterk dag på stadion.

Siste motstander ut var Ekholt, som også var ubeseiret etter første to kamper, og Mosselaget skulle vise seg å by på sterk motstand for FFK-jentene. Til tross for at hjemmelaget både startet best, og tok føringen, snudde Ekholt kampen med to raske scoringer etter pause. En god sluttspurt fra de rødhvite ga likevel uttelling til slutt, og utlikningen var en kanon fra rundt tjuefem meter av backen Luna Kvam Fredheim. Det endte da 2-2, hvilket også betød at FFK-jentene havnet øverst på blokken etter endt dag.

Trenerteamet Joachim Stang og Thomas Magnussen, samt lagleder Ane Rikheim Antonsen, var alle svært tilfredse med gjennomføringen, og gledet seg over både arrangementet og laget.

- Det var en veldig fin dag både sportslig og sosialt. Vi møter god motstand i alle kampene i dag, og knytter bånd til de andre jentemiljøene i vår krets. Sportslig biter vi godt i fra oss til tross for et ungt lag. Rammen om minicupen ble også veldig fin, etter mange dugnadstimer fra resten av teamet og foreldrene. Nå skal vi hvile en dag eller to, og så gleder vi oss til fortsettelsen. Forteller treneteamet.

Bylag Fredrikstad kunne juble for mange mål søndag!