Brage Skaret til FFK

Midtstopper Brage Skaret kommer fra Vålerenga og er klar for spill i plankebyen!

Klar på mandag
Brage Skaret er 2002-modell og har gått gradene gjennom Vålerenga sin utviklingsavdeling etter at han kom til klubben fra Skedsmo i 2018. Midtstopperen debuterte i Eliteserien i 2020 og har til sammen 13 kamper for Vålerenga. I tillegg har Skaret over 50 kamper i Postnord-ligaen for Vålerenga sitt rekrutt-lag, og er fast inventar på Norges U20-landslag. Nå blir det Fredrikstad på Skaret som har signert en avtale ut 2025 med FFK.

- Ser virkelig frem til å spille for denne tradisjonsrike klubben. Har bare hørt positive ting om folk i og rundt klubben, og ser frem til å utvikle meg videre som person og spiller i en fin by. Målet blir nå å ta opp Fredrikstad der de tilhører, nemlig Eliteserien foran alle supporterne. Forteller Skaret.

Ledertype
Joacim Heier gleder seg til å se Skaret i FFK-trøya. Går alt som det skal med papirene inn til NFF, så er forsvarsspilleren med allerede på mandag når FFK møter KFUM i OBOS-ligaen.

- Vi er veldig fornøyd med å lande Skaret til FFK. Vi får en duellsterk og moderne midtstopper som er god på ball, noe som er vesentlig for oss i oppbyggingen av angrepene. Brage er en gjennomført profesjonell spiller som går foran i treningsarbeid og tar lederansvar på banen. Han har spilt gode kamper i Eliteserien for Vålerenga, og vi tror han vil være en god forsterkning for oss i høst, også er han fortsatt ung og kommer til å ta store steg i årene som kommer. Forteller Heier.

Takker FFI
I et krevende år økonomisk for FFK har klubben vært avhengig av hjelp i sommer for å kunne forsterke troppen. Den hjelpen har kommet fra våre gode venner i Fredrikstad Fotballinvest. Selskapet består nå av 80 aksjonærer, og gjennomfører for tiden en emisjon som gjør at det er åpent for flere å bli med.

- Vi må takke FFI for uvurderlig hjelp i sommer. Takket være bidragene deres har vi fått styrket troppen betraktelig i dette vinduet og går den siste tredjedelen av sesongen i møte med en sulten og spennende gjeng! Avslutter Heier.

FFK takker Vålerenga for en god og ryddig prosess.
Brage Skaret tar draktnummer 3!

Foto: Pedro Magnificent Lemos - Lemos Media