Harry Johansson_DZ7Q4745

Bortefeltet flyttes til Terje Høili-tribunen

På grunn av vibrasjoner i grunnen kan ikke bortesupporterne lenger stå på kortsiden ut mot elva (Solid-tribunen). Dermed er klubben nødt til å flytte gjestenes supportere til felt L på Terje Høili-tribunen (langsiden mot Høyskolen).

I Eliteserien er det ventet langt flere bortesupportere enn det har vært de siste årene på Fredrikstad Stadion. På de største kampene kan det komme opptil 2000 supportere fra motstanderlaget.

Da FFK-supporterne holdt til på Solid-tribunen ble det rapportert om ubehagelig risting i det nye leilighetsbygget ved siden av tribunen når supporterne hoppet og sang. Dermed ble hjemmesupporterne flyttet til OBOS-tribunen der de fortsatt holder til.

Det er nå samme grunn som ligger bak flyttingen av bortesupporterne.

Dette er ikke noe vi har ønska oss, men vi må forholde oss til fakta og løse situasjonen. Etter nøye vurderinger har vi kommet frem til at det beste for den totale opplevelsen på Fredrikstad Stadion er å flytte bortesupporterne til Terje Høili-tribunen, sier daglig leder i FFK, Espen Engebretsen.

Der vil bortesupporterne få egen inngang, kiosk, toaletter og bussene som frakter dem kan enkelt kjøre inn til inngangen og snu der. Det er den beste løsningen rett og slett, følger Engebretsen opp.

Begrensningen gjelder kun for stående supportere og det gamle bortefeltet vil omgjøres til sitteplasser og åpnes for hjemmesupporterne. Dermed blir det flere rimelige sesongkort til salgs til klubbens egne supportere.

Prisen på et sesongkort på kortsiden ligger i dag på 2000 kroner og kan kjøpes her.

Når vi først må gjøre en slik endring, er vi glade for at det også fører til noe positivt for våre egne supportere. Når vi nå åpner Solid-tribunen for sesongkort-salg kan vi tilby over dobbelt så mange sesongkort til 2000 kroner. Vi ønsker at Stadion skal være et sted for alle, og med flere billige sesongkort blir det forhåpentligvis lettere for flere å sikre seg en plass til Eliteserie-comebacket, sier Engebretsen.