Bjørn Petter Ingebretsen tar over FFK i innspurten

Fredag trakk Andrea Loberto seg med umiddelbar virkning, bare 9 dager før siste serierunde i OBOS-ligaen.
F.om mandag tar Bjørn Petter «BP» Ingebretsen over som hovedtrener for a-laget, og har oppgaven med å lede laget til 3 poeng i serieavslutningen mot Sandnes Ulf. I beste fall skal han også geleide laget trygt gjennom en kvalik mot enten Raufoss eller Notodden slik at FFK er kvalifisert for OBOS-ligaen også i 2018.

Med seg fra Strømsgodset har han Alexander Straus, de forener krefter med det øvrige støtteapparatet i FFK og skal den neste uken sørge for å gjøre laget best mulig forberedt til søndagens serieavslutning.

«BP» har lang fartstid i Godset og har vært med på hele deres opptur de siste 10 årene. I 2015 tok han over som hovedtrener etter David Nielsen og førte Godset fra nedre halvdel på tabellen til seriesølv.
Sommeren 2016 hadde han et hjerteinfarkt, og grunnet bivirkninger av hjertemedisiner måtte han på senhøsten trekke seg fra jobben som hovedtrener.
Helsen er tilbake på topp og i år har han jobbet rundt a-laget i en assistentrolle, samtidig som han har vært speider for Godset gjennom sesongen.

Alexander Straus har i dag rollen som toppspillerutvikler hos Drammenserne. Bergenseren var med David Nielsen fra Nest-Sotra i 2014 og har siden blitt værende hos Godset.

Både Bjørn Petter og Alexander blir leid ut fra Strømsgodset og returnerer tilbake til andre siden av Oslofjorden etter endt oppdrag.
FFK retter en stor takk til Strømsgodset som har lagt til rette for denne løsningen.