Bjørn Johansen inn i trenerteamet til Høgmo

Bjørn "Bummen" Johansen er på plass i Fredrikstad over nyttår og tar plass i trenerteamet til Per-Mathias Høgmo.

Bjørn Johansen kommer fra Tromsø og har en lang karriere bak seg som fotballspiller på toppnivå før han tok over Finnsnes IL i 2011.
Som spiller har han mange sesonger i Tromsø, avbrutt av en periode i Viking og en i Helsingborg.

Som Finnsnes trener har han bidratt til at klubben har rykket opp fra 3. divisjon både i 2011 og 2013. Sesongen 2013 var av det overlegne slaget med 21 seire på 22 kamper og 91-11 i målforskjell.
Sesongene 2014-2017 har Finnsnes spilt i 2. divisjon hvor laget utviklet seg år for år frem til toppåret 2016 hvor de fulgte Tromsdalen helt inn, men til slutt endte på 2. plass.

- Jeg gleder meg veldig til å bidra i en fantastisk klubb med et fantastisk engasjement rundt. Dette er en spennende oppgave i en klubb med et stort uforløst potensial.
Jeg ser frem til både å jobbe i FFK, men også å jobbe sammen med Per-Mathias. Sier Bjørn Johansen.

Bjørn kommer inn i trenerteamet til Per-Mathias Høgmo sammen med Aleksander Olsen, som også skal være Sportssjef på Wang.

- Med Bjørn får vi inn en spennende trener med stort potensial og stor ambisjon. Han har masse erfaring som spiller fra det nivået vi ønsker å utvikle oss mot, og han har fersk erfaring fra det nivået vi skal spille på i 2018. Han blir en viktig brikke i a-lagsteamet vårt. Forteller Joacim Heier.

Bjørn har vært spiller under Per-Mathias Høgmo sin ledelse og de to kjenner hverandre godt fra før.

- Vi får med oss en sterk personlighet. Tydelig faglig og med stort engasjement. Bjørn er ambisiøs og har en solid spillererfaring. Vi er veldig fornøyd. Sier Per-Mathias Høgmo.

Vi ønsker Bjørn velkommen til Fredrikstad!