Bjørlo til FFK

Morten Bjørlo er på plass i Portugal og har signert for FFK!

26 av de siste 40 fra start

Morten Bjørlo kommer fra Rosenborg og har signert en avtale ut 2025-sesongen med FFK. Den anvendelige midtbanespilleren har vært i startoppstillingen for Rosenborg og HamKam i 26 av de siste 40 serierundene i Eliteserien, og gleder seg til å ta fatt på oppgavene for rødbuksene.

«Jeg har hørt mye bra om klubben. Det er en stor klubb. Jeg har hatt mange gode samtaler med treneren og har veldig stor tro på prosjektet. Jeg gleder meg til å vise meg fram og komme i gang,» forteller Bjørlo fra FFK sin treningsleir i Portimao.

«Det er en klubb som er på vei opp og frem. Med masse interesse og engasjement rundt klubben, og gode supportere. Det blir bra det,» sier Bjørlo.

Fersk erfaring

Morten Bjørlo landet i Portugal sent mandag kveld, og gjennomførte de vanlige formalitetene tirsdag formiddag. Allerede tirsdag ettermiddag er han med sine nye lagkamerater når de skal opp mot Real Salt Lake i ny treningskamp.

«Morten er en etablert spiller i sin beste fotballalder, og kommer inn med fersk erfaring fra Eliteserien. Han kan bekle flere av rollene våre i midtbaneleddet og tilfører et klokt fotballhode, gode ferdigheter på ball og duellstyrke. Vi gleder oss til å få han skikkelig i gang i FFK-drakta,» forteller Joacim Heier.

Morten Bjørlo tar over draktnummer 10, men vil spille med et annet nummer under treningsleiren i Portugal.

«Jeg er en spiller som gir 100 prosent av meg selv. En god toveisspiller som forhåpentligvis kan score noen mål og forhåpentligvis hjelpe til i forsvarsarbeidet også,» forteller Bjørlo om seg selv.

FFK sin tropp teller per nå 27 mann.