Betten Hansen klar for FFK

Alexander Betten Hansen (24) signerte i ettermiddag en avtale med FFK ut 2022 og sørger for at spillertroppen er komplett før 2021-sesongen!

På radaren siden 2017
Alexander Betten Hansen er fostret opp i Odd sin ungdomsavdeling, før turen i 2016 gikk til Fram Larvik og spill i Postnord-ligaen. Der gjorde den hurtige backen det meget godt og fanget oppmerksomheten til mange klubber høyere opp i divisjonssystemet, bl.a. FFK. Valget falt på Mjøndalen og i 2018 var Betten Hansen fast inventar på laget som tok seg opp til Eliteserien. Etter to år i Eliteserien tar nå Betten Hansen turen over Oslofjorden og er på plass på Fredrikstad Stadion onsdag 6. januar.

- Jeg gleder meg til å starte opp og bli bedre kjent med både lagkamerater og byen. Jeg valgte klubben fordi jeg har tro på at vi sammen kan få til noe stort. Fundamentet som er bygd opp over tid i klubben virker solid og det fristet det veldig å være en del av. Forteller Betten Hansen.

Passer rett inn i kulturen
Betten Hansen spiller høyreback, men har også spilt mange kamper på venstresiden. Med stor fart, høy løpskapasitet og gode innlegg har Betten Hansen alle muligheter til å sette sitt preg på FFK i årene som kommer. Joacim Heier er svært fornøyd med signering og tror Betten Hansen vil passe godt inn i FFK-kulturen.

- Betten passer glimrende inn hos oss. Vi får en spiller og personlighet som vil bidra positivt til den allerede sterke treningskulturen vår. Han har de egenskapene som vi behøver til spillestilen vår og de rollekravene vi har for backene. Sammen med Begby og Aukland, samt Stray Molde ved behov, har vi nå et back-team som er veldig godt rustet for prestere i OBOS-ligaen. Sier Joacim Heier

Komplett tropp
Med Betten Hansen inn er FFK-troppen klar for 2021. Totalt 23 spillere tilhører a-troppen, hvorav 20 av de var i FFK også i opprykksåret 2020.
Av andre kuriositeter er snittalderen 24 år og 9 av spillerne er kortreiste produkter. Med kun to spillere i junioralder, og kun en spiller over 30 år, gir det en ung og sulten, men allikevel erfaren tropp på vei inn i sin beste fotballalder. Hovedtrener Bjørn Johansen gleder seg til å ta fatt på arbeidet.

- Jeg er strålende fornøyd med å få inn en spiller med fersk eliteserierfaring og som har vært med på å rykke opp fra OBOS-ligaen, da har vi en komplett tropp som er klar for 2021-sesongen. Vi hadde allerede en bra tropp, og nå har vi fått komplementert den med 3 gode signeringer i Taofeek, Øby og Betten. Vi besitter nå en tropp som kjenner FFK sitt DNA, kort fortalt spillere som forstår omfanget av hva som kreves for å bli bedre. Det er inspirerende å trene og være rundt spillere som har den sulten vår gjeng har, nå gleder vi oss bare til å komme i gang 6. januar! Forteller Bjørn Johansen.