Bech Hermansen til Sampdoria

Noah Bech Hermansen har fått en fantastisk mulighet og pakker nå bagen for avreise til Italia og ungdomsavdelingen til Serie A klubben Sampdoria!

Grugleder seg!
Noah Bech Hermansen kom til FFK fra Trosvik i 2017 og har gått gradene gjennom Utviklingsavdelingen og inn i A-troppen til FFK. Nå har 2002-modellen fått en fantastisk mulighet og reiser søndag til Italia for å sluttføre en overgang til Serie A klubben Sampdoria. Noah er tiltenkt en plass på klubbens U19-lag.

- Jeg grugleder meg veldig, er kjempespent på hvordan dette blir og hvordan hverdagen er i en så stor klubb. Det blir en sinnsyk opplevelse å spille kamper mot de andre ungdomslagene til de store klubbene i Serie A. Samtidig så blir det litt trist å forlate FFK og gjengen her, en utrolig fin gjeng, ønsker alle vel og håper så inderlig at det blir opprykk! Forteller Noah Bech Hermansen.

Utrolige glade på hans vegne
For FFK betyr ikke overgangen mye økonomisk til å begynne med, men kan bli lukrativ dersom Noah virkelig slår til i Italia. Det var allikevel aldri noen tvil for den sportslige ledelsen i FFK om at unggutten måtte få sjansen når den først bøy seg.

- Dette er en eventyrlig mulighet for Noah både som fotballspiller og person. Vi er utrolige glade på hans vegne og gleder oss til å følge han i Italia. Vi ønsker et FFK som er stedet å være dersom man er ung og ambisiøs fotballspiller i Østfold, da er det viktig at vi gir unge spillere sjansen både i egen klubb, men også ut i verden når mulighetene er der. En til Bundesliga og en til Serie A i løpet av et par år lar seg sånn sett høre. Forteller Joacim Heier.

Vi takker Noah for innsatsen i FFK og ønsker han masse lykke til i Italia!