Atli Barkarson klar for FFK

Atli Barkarson har trent med FFK en stund og har nå signert en avtale ut 2019-sesongen.

20 ungdomslandskamper for Island
18 år gamle Atli kommer fra spill i Norwich sitt ungdomssystem, islendingen har trent med FFK de siste to ukene og forlenger nå oppholdet permanent. I første omgang ut 2019, men med en intensjon om et lengre samarbeid.

Atli har allerede 20 landskamper for Island sine ungdomslandslag og skal denne uken på et nytt opphold med U19-landslaget. Han er tilbake i slutten av neste uke og dersom papirmølla har gått sin gang kan han være spilleklar til hjemmekampen mot Nardo den 8. september.

- Its a big club, a kind of sleeping giant on the way up. After Norwich I was looking for first team experience. Its all up to me to perform and do what I can to get into the first team and contribute to help the team promote to OBOS. I will be training with the team everyday to develop and Im thankfull for the opportunity. Forteller Atli Barkarson

Erstatter Leonard Getz
Atli er venstreback og kommer dermed fint inn i gruppa som erstatter for Leonard Getz som reiste til USA i sommer. Per-Mathias Høgmo er godt fornøyd med signeringen og har troen på at Atli kan utvikle seg til en spennende spiller for FFK.

- Atli har en interessant profil. Han er godt skolert gjennom 2 år i Norwich og er meget profesjonell. Vi ser fram til å kunne jobbe med han daglig. Forteller Per-Mathias.

Vi ønsker Atli velkommen til FFK!