Arigon

Arigon signerte sin første profesjonelle kontrakt

Arigon Fejzullahu (15) signerte i helgen sin første profesjonelle kontrakt med FFK!

Fra Lisleby til FFK

Arigon Fejzullahu er 2009-modell og kom fra Lisleby til FFK da han i 2022 ble tilbudt plass i G14 troppen. Han startet sin fotballkarriere for Lisleby i 6-års alderen og var alltid å se med en ball i beina enten hjemme i hagen eller på Sentralidrettsanlegget. Nå er han og familien bosatt på Sellebakk, samtidig som Arigon går på Haugeåsen ungdomsskole og spiller fotball i FFK. Til tross for sin unge alder har han allerede spilt flere kamper for G17 laget og debutert for G19 laget i år.

Selve signeringen måtte gå fort unna ettersom Arigon var mest opptatt av å komme seg ut på treningsfeltet for økta med G17 laget, men han var også opptatt av å takke alle som har bidratt i hans utvikling. Nå gleder han seg til å fortsette den harde jobben mot drømmen om å spille for FFK i Eliteserien.

"Først vil jeg takke mamma og pappa, familie og venner som har støttet meg hele veien. Jeg vil også takke alle trenere jeg har hatt i Lisleby og FFK som har hjulpet meg til å bli den spilleren jeg er og den jeg skal bli. Jeg vil også takke alle medspillere som har pushet meg og støttet meg. Nå vil jeg vise meg tilliten fra FFK verdig ved å gjøre alt i min makt for å bli en toppspiller." Forteller Arigon.

Fart, fysikk og ferdigheter

Arigon er en venstrefotet midtstopper med stor fart, god fysikk og gode basisferdigheter. Han er også en ledertype som alltid tar ordet i garderoben og på banen. Han setter høye krav til seg selv og de rundt seg. Han har vært fast inventar på kretslaget de siste årene og vært innom NFF's talentleir.

"Jeg har vært heldig å følge Arigons utvikling helt siden han startet med fotball i Lisleby. Han har alltid vært veldig god på sitt nivå, men det som alltid har kjennetegnet han er den enorme sulten han har til å bli så god han kan. I tillegg er han en ledertype og besitter en sterk vinnervilje. Disse mentale egenskapene, i tillegg til ferdighetsregisteret hans, gjør at jeg har stor tro på at han kan nå veldig langt som fotballspiller. Det er mange spennende typer i Utviklingsavdelingen vår nå så vi vil nok se flere som kan få sin første proffkontrakt i løpet av 2024". Sier Magnus Pettersen.

Flaggskipet i vår region

FFK har en klar ambisjon om å være flaggskipet for spillerutvikling i vår region. De senere årene har Utviklingsavdelingen gjennomført flere store løft, noe som også er ambisjonen å gjøre flere ganger de kommende årene. I sum skal dette gi mange toppspillere fra Fredrikstad og Østfold.

«Arigon er en spennende spiller vi har stor tro på, og som vi har kommunisert mange ganger, så ønsker vi å være flaggskipet for spillerutvikling i vår region. Det gir oss et stort ansvar med å legge best mulig til rette for spillere som Arigon. Utviklingsavdelingen har vokst og profesjonalisert i flere etapper de siste årene, sammen med stadig bedre arbeid ute i samarbeidsklubbene i Fredrikstad, så er vi helt sikre på at det vil bli mange toppspillere fra Fredrikstad i årene som kommer.» Avslutter Joacim Heier.

Arigon signerer sin første profesjonelle kontrakt, med familien tilstede.