Årets siste kamp

Fredag spiller FFK siste kamp i 2023. Motstander er Skandinavias eneste klubb som har vunnet en Europeisk klubbturnering, IFK Göteborg.

Annonse:

Reddet 5. minutter på overtid

IFK Göteborg har strevd med å finne tilbake til gammel storhet de siste årene, også i år har det blitt mange skuffelser for "Blåhvitt" sitt fantastiske publikum på Gamla Ullevi. Etter 94 minutter av siste serierunde av årets Allsvenskan lå laget an til å måtte spille kvalifisering for å unngå nedrykk, attpåtil mot bitte lillebror Utsiktens fra eget nabolag. Det skulle de heldigvis for IFK Göteborg sin del få slippe, i det 95. minutt av siste kamp satt Adam Carlen inn 2-1 målet som sikret den gamle storheten ny kontrakt på øverste nivå i Sverige, et nivå klubben har vært på siden 1977.

På IFK Göteborg sitt lag finner vi et par norske spillere. Tidligere landslagsspiller Anders Trondsen og Eman Markovic, samt at erfarne Stig Thorbjørnsen er klubbens speider.

Siste kamp for året

FFK spilte årets siste tellende kamp for to helger siden, men har holdt treningsarbeidet gående siden. Fredagens kamp i Sverige er en fin motivasjon i blant november-øktene, frem mot ressursperioden som starter neste uke.

Med unntak av Lucas Lima, som fortsatt er med Helsingborg, så er samtlige lånespillere tilbake i FFK og med på kampen fredag. Mads Nielsen, Simen Rafn og Kingsley Innocent er ikke med grunnet skader. Brage Skaret og Riki Alba har vært på landslagsoppdrag og rekker dermed ikke kampen.

Avspark på Valhalla IP er 13:30 og kampen ser du direkte f-b.no!