Årets fotballfrivillig 2022 - Nå kan du stemme!

Frivillige har blitt nominert, nå kan du være med å avgjøre hvem som blir årets fotballfrivillig!

Nå kan du stemme! STEM HER!

Bakgrunn
2022 er Frivillighetens år, og denne høsten skal de frivillige i fotballen både hylles, hedres og rekrutteres. Norsk Toppfotball og OBOS skal hylle de som bidrar som frivillig i Fotball-Norge. De som gir av sin fritid for at fotballen kan utvikle seg. I tillegg ønsker vi at flere skal være med å bidra som frivillig. Enten det er å bidra til å skape trygge sosiale miljøer og mestring blant barn og unge eller skape gode rammer til at drømmer kan realiseres og sørge for at vi kan underholde tusenvis av fotball-interesserte på de store arenaene hver uke.

Årets Fotballfrivillig 2022
Å være frivillig i fotballen er variert og det er oppgaver til alle, uavhenging av kompetanse eller tilgjengelighet. Bli en del av fotball-familien du også, meld deg som frivillig i dag!

Årets Fotballfrivillig er en person eller gruppe frivillige som bidrar til gode fotballopplevelser skapes ute i klubb eller på en arena. Vi jakter på den eller de som bidrar, setter farge og sørger for at barn og unge har et tilbud i hele landet, og at vi kan underholde på stadion eller foran TV med herlig kampopplevelser. Uten frivillighet ville vi ikke hatt fotball.

I perioden 2.september til 18.september vil alle de 16 OBOS-liga klubbene samle inn nominasjoner fra sine regioner. De nominerte vil gå inn i en lokal avstemning og en lokal vinner av prisen Årets Fotballfrivillige vil kåres i hver enkelt OBOS-liga klubb.

Alle de lokale vinnerne vil gå videre til den nasjonale finalen, sammen med en "åpen klasse" der det skal stemmes på den nasjonale vinneren av "Årets Fotballfrivllige". En jury vil velge en vinner blant de 3 som har fått flest stemmer.

Hvordan fungerer nominasjonen og utvelgelsen av «Årets Fotballfrivillig»?
Fra 2. september og frem til 18. september kan alle som vil nominere sin kandidat til prisen på sitt OBOS-LIGA-lag sin hjemmeside. Deretter følger en lokal avstemming der man kan stemme på kandidatene til sitt OBOS-LIGA-lag frem til 10. oktober, også dette på hjemmesidene til ditt OBOS-LIGA-lag. De som blir valgt lokalt til «Årets Fotballfrivillig» vinner 10.000,- til sin lokale breddeklubb.

De kandidatene som da har flest stemmer hos de lokale klubbene går så videre til en nasjonal avstemming som varer fra 16. oktober - frem til søndag 22. oktober. Etter dette vil en jury kåre en vinner blant de tre med flest stemmer nasjonalt. Vinneren blir offentliggjort i forbindelse med siste serierunde i OBOS-ligaen» og vinner et gavekort a 15.000,-, samt 50.000,- fra OBOS til sin lokale breddeklubb.

Har du spørsmål til kampanjen ta kontakt: [email protected] eller ring 99 24 09 76