Åpner pub på Stadion

FFK har som mål å skape den beste publikumsopplevelsen i Eliteserien. Nå er de første brikkene på plass med en pub som åpner til seriestart og en ny rekordstor drikkeavtale.

Etter at den tidligere studentpuben Kranen SFO måtte stenge dørene for godt, har Værste hjulpet Osman Ersoy med å starte fotballpub i lokalene på Terje Høili-tribunen. Nå åpner han supporterpuben Saints i tide til seriestart.

- Det har vært et behov over lengre tid å ha en sportsbar i Fredrikstad sentrum, sier Ersoy.

- Koselig stemning

Planen er å gjenskape den gode stemninga som er på Stadion i puben.

- Saints er en sportsbar hvor du kan se alt av sport, du kan få noe godt i glasset og kanskje noe å bite i. Du kan spille shufflebord og spill. Det skal være studentvennlig, og ha en koselig stemning og god atmosfære, forklarer Ersoy.

Ersoy har mange års erfaring fra utelivsbransjen i Fredrikstad og er godt i gang med oppussing av lokalene. Målet er å åpne med et kick-off for FFK-supportere lørdag 23. mars.

- Det ser ut som vi skal klare det. Stedet blir pusset opp fra grunnen av og vi holder på med en totalrenorvering. Mest sannsynlig vil du kunne se fotball best hos oss, forsikrer Ersoy.

Puben vil være et samlingssted for FFK-supportere før og etter hjemmekampene og vil også vise bortekampene på storskjerm. I tillegg vil "Saints" vise blant annet kamper fra Eliteserien, Premier League og Champions League.

- Fantastisk tilbud

Daglig leder i FFK, Espen Engebretsen, gleder seg til puben åpner.

- Det her kommer til å bli et fantastisk tilskudd til publikumsopplevelsen her på Stadion. Osman og Geir kan lage fest, og kommer til å bidra med en veldig fin ramme med en stor uteservering og god stemning, sier Engebretsen.

Samtidig har FFK signert en historisk stor avtale med PepsiCo og Carlsberg-gruppen som ny drikkeleverandør på Fredrikstad Stadion.

- Dette er klubbens største drikkeavtale gjennom historien og vil bli et ordentlig løft for oss. PepsiCo og Carlsberg-gruppen er en av de råeste merkevarene på markedet og vi er stolte over at de vil assosiere seg med FFK. De vil også gå inn med et betydelig beløp og sørge for drikkevarene i kioskene på Stadion og i den nye puben, forteller Engebretsen.

Salgs- og distriktssjef i PepsiCo og Carlsberg-gruppen, Christoffer Gjølberg, forteller om gode forhandlinger med FFK.

- Det er en betydelig avtale for oss. Vi har strukket oss langt og så langt vi kan for å lande det her. FFK er populære og har et godt omdømme som de har bygd over tid. Vi har gravd godt i sekken for å bli med på det her, sier Gjølberg.

Likevel så selskapet en stor verdi i en avtale med klubben.

- Det er et flaggskip i byen som har vært nede i en periode. Vi har merka en voldsom blest rundt klubben. Når klubben gjør det bra, gjør byen det bra. Vi vil bidra rundt det. FFK er en stor aktør og vi ønsker å være med på laget, forteller Gjølberg.