Andreas Jenssen ny assistenttrener i FFK

Andreas Jenssen er ansatt som ny assistenttrener i FFK, han tilslutter fra Arendal etter sommerpausen i Eliteserien.

Annonse:

Bred erfaring

Andreas Jenssen har siden nyttår vært trener i Arendal Fotball, men de siste årene har han vært engasjert hos IK Start og FK Jerv, og med det fått med seg mengder med erfaring fra både oppturer og nedturer, inkludert opp- og nedrykk fra Eliteserien.

Nå er den hardtarbeidende trenere fra Romerike klar for Østfold, Fredrikstad og FFK, noe Andreas gleder seg stort til.

«Fredrikstad er en fantastisk fotballby og laget har hatt en veldig god utvikling. Jeg er veldig imponert over soliditeten man viste i opprykkssesongen og hvordan man har tatt det videre med seg i Eliteserien. Jeg ser virkelig frem til å komme inn i et hardtarbeidende trenerteam og ta del i videre utvikling av laget og spillerne». Forteller Andreas.

Solid forsterkning

Andreas Jenssen er en moderne trener som er håndplukket til trenerteamet i FFK. Etter enighet med Arendal Fotball vil Andreas fortsette i sørlandsklubben en liten periode til, før han tiltrer jobben på Fredrikstad Stadion.

«Andreas er en trener vi kjenner godt gjennom eksisterende relasjoner i trenerteamet vårt, og er således en trener vi er sikre på vil passe godt inn og styrke oss. Andreas har all den kompetansen vi er ute etter med dedikasjon, arbeidskapasitet, fagkunnskap og en vitenskapelig tilnærming. I tillegg vil han passe godt inn medmenneskelig i både trenerteam og spillergruppe. Vi har jobbet en stund for å komme til en løsning for Andreas, og er veldig glade for at vi nå er i mål med signeringen.» Forteller Joacim Heier.

Kruttsterke ressurser rundt lagene

Med Andreas Jenssen på plass er trenerteamet til a-laget igjen komplett. Sammen med Andreas Hagen (assistent), Torgeir Helgen (assistent), Samuel Dirscher (keepertrener), Elisabet Vang (fysisk) og Tomas Lane (fysisk) utgjør de en svært solid trenerteam i Fredrikstad FK, ledet av hovedtrener Mikkjal Thomassen.

Tidligere i mai ble også Mathias Solstad presentert som ny utviklingsansvarlig i FFK, samt at Jan Tore Ophaug har gått inn i teamet rundt G19. Det jobbes fortsatt mot en ytterligere forsterkning av trenerstaben i klubben, hvor det bl.a. står en stilling som toppspillerutvikler ledig. Alt etter strategien om å bygge Norges fremste treningsmiljø på både senior- og ungdomsnivå.