Andrea Loberto presentert som ny hovedtrener i FFK

Andrea Loberto er ny hovedtrener i FFK

FFK har ansatt Andrea Loberto som ny hovedtrener for A-laget.

Avtalen med Andrea gjelder for tre år og starter 1.1.2017.

Andrea er 42 år gammel, har samboer, to barn og bor på Hauketo syd for Oslo.

Han har lang erfaring fra engelsk og norsk toppfotball:

* Leeds United, akademitrener fra 1999 til 2004
* Vålerenga, utviklingsansvarlig, toppspillerutvikler og assistenttrener for A – laget i perioden 2005 til 20013
* Rosenborg, faglig leder Akademiet og analysesjef for A-laget i 2014 og 2015
* FK Haugesund, assistenttrener og senere hovedtrener for A-laget i 2016 sesongen.

Styret i FFK mener Andrea Loberto har de egenskapene og den erfaringen som skal til for å utvikle klubbens A – lag på en profesjonell og planmessig god måte.

Vi har lært Andrea å kjenne som en hardt arbeidende trener med stort engasjement, sans for planlegging og gjennomføring, samt stort fokus på utvikling av egne spillere.

Jeg er veldig stolt av å være en del av Fredrikstad.

— Andrea Loberto, ny FFK-trener

Andrea uttaler at han er stolt av det å være en del av FFK. Han har stor respekt for oppgaven som trener for FFK, og gleder seg til å starte opp. Han ser stort potensial i klubben basert på interessen blant publikum, fasiliteter, spillertropp og ikke minst FFKs stolte historie.

Vi ønsker Andrea velkommen til FFK og har stor tro på at vi sammen gjennom seriøst og hardt arbeide vil bidra til å skape gode sportslige resultater.

-Først og fremst vil jeg si at dette er en stor dag. Jeg er veldig stolt av å være en del av Fredrikstad. Jeg gleder meg til å starte opp. Grunnen til at FFK er interessant, er fordi jeg ser et stort potensial her, sier Andrea i en kommentar.

Fredrikstad 23. november 2016

Styret i FFK