Amedia SMB blir ny FFK-partner

Amedia har besluttet å satse mer på salgssenteret Amedia SMB. Etter flere år med høy vekst og stort fokus på produktutvikling vil vi øke med hele 9 årsverk, sier daglig leder Knut Hoff Johannessen i Amedia SMB. I den forbindelse vil vi også gi noe tilbake til idretten og blir med som samarbeidspartner i FFK og Sarpsborg 08.

Med mange ansatte fra Østfold, og spesielt Fredrikstad og Sarpsborg så ble det naturlig for oss og bli partnere i de to fotballklubbene. Årlig så gir Amedia SMB sammen med lokalaviser rundt i Norge bort sponsorkroner til flere toppklubber og foreninger, men vil nå også prioritere å gå inn som partnere i FFK og Sarpsborg 08.

Amedia SMB
Thomas Beiermann, Lars Petter Brovold, Kenneth Angell Jacobsen, Anders Østli, Knut Johannessen, Morten Riise, Nina Winther

-Vi har hatt stor vekst hvert år og meget gode salgstall å vise til. En satsning på nye produkter innen SMB-markedet har betalt seg. I tillegg så ser vi at det er ulike bransjer og forretningsfelt som har fått opp øynene for det å bruke lokalavisen til mer en stillingsannonser. I de neste årene forventer vi ytterligere vekst og vi har noen hårete mål om man ser litt lengre inn i horisonten.

Amedia SMB er Amedia sitt største salgssenter og har lokaler på Lisleby mellom Fredrikstad og Sarpsborg. Totalt vil Amedia SMB i Fredrikstad runde 60 ansatte i 2021, når nye hoder er på plass. I tillegg er det drøye 10 frilansere fra ulike deler av landet.

Amedia SMB samarbeider med alle lokalavisene hos Amedia om å tilby målrettet annonsering på flere plattformer for små og mellomstore kunder. Også Nettavisen er en del av samarbeidet.

-Jeg er trygg på at vi er et godt startsted for unge mennesker. Her er det muligheter for å starte en karriere innen salg og medier. Vi sier stolt at vi er Amedias råeste salgsbedrift, men vi er også en salgsbedrift som legger vekt på opplæring og utvikling, forteller Kenneth Angell Jacobsen, ivrig FFK og Gressvik supporter.

Amedia SMB er organisert inn under Amedia Salg og Marked hos Amedia AS.

Vi i FFK gleder oss over det nye samarbeidet og ser frem mot en spennende sesong sammen med Amedia SMB.