FredrikstadFK-120år-3_141

Alt om opprykksfesten!

Helgen 10. - 12. november skal byen stå på huet når FFK endelig tar farvel med OBOS-ligaen! Neste år venter Eliteserien, og det skal feires med både store og små. Les alt du trenger å vite om opprykkshelgen her:

Opprykksfest, opprykkskamp, fakkeltog og fyrverkeri

Det er et heftig program som venter når FFK feirer opprykk til Eliteserien. Det store teltet på Damskipsbrygga kan ta i mot rundt 1.500 feststemte FFK-patrioter og kan by på underholdning og aktiviteter for alle aldre!

Kjøp billetter til opprykksfesten HER!

Billetter må byttes mot bånd

Har du kjøpt billett til kveldsarrangementet så må dette byttes inn i et armbånd før du slipper inn i teltet på Damskipsbrygga. For å unngå lange køer så anbefales det at alle bytter til seg et armbånd i god tid før kveldsarrangementet lørdag og søndag. Dette kan du gjøre i billettbua utenfor teltet på Damskipsbrygga som vil holde åpent:

- Ons 8.11 kl. 16 - 19
- Tors 9.11 kl. 16 - 19
- Fre 10.11 kl. 16 - 19
- Lør 11.11 kl. 15 - 20
- Søn 12.11 kl. 16 - 19

Mat & drikke

På utsiden av teltet vil det være tre ulike foodtrucker og én snacksbod. På innsiden av teltet er det tre barer.

Aldersgrense

Det er 18 års aldersgrense lørdag og søndag kveld. De tre andre arrangementene i teltet på dagtid har ingen aldersgrense og fri entré.

Supporter- og fakkeltog

Supportertoget går fra teltet før kampen på søndag, mens fakkeltoget går fra Stortorvet kl. 17.30 etter kampen. Alle er hjertelig velkommen til å delta!

Heftig program

*Fredag 10. november

Opprykksfest for ungdommen!

Sammen med Riddle Group inviterer vi til gamingkveld. Det er fri entré og et alkoholfritt arrangement. Her kan store og små få spille på ulike spillkonsoller og delta på konkurranser. Vi stiller med gamingmaskiner, kjøresimulator og VR-briller.

Det blir ulike konkurranser, både i FIFA, Mario Cart, Fortnite mm. Kan du bygge FFK sin drømmearena i Minecraft?

Teltet er åpent fra 16.00 - 22.00.

*Lørdag 11. november

Opprykksfest for de minste!

Alkoholfritt familiearrangement. Brannbamsen Bjørnis er FFK-fan og kommer på besøk, Dag Solheim lærer barna FFK-sangene og det er gratis ansiktsmaling. Det blir også salg av snacks og brus.

Teltet er åpent fra 10.30 - 13.30

Opprykksfest for de store!

Teltet er åpent kl. 17.30 - 24.00 og det er 18 års aldersgrense. I teltet selges det øl, vin og mineralvann.

- Partybandet "Alt for Norge" kommer!
- Staysman, Bjørn Bya, Kira, Marie Bya, Skrangle, Eirikur og Bjørnar Spydevold kommer!
- Dag Solheim er konferansier!
- Spillerne kommer for å kjenne på stemningen før årets og tidenes (?) siste kamp i OBOS-ligaen!
- Det blir gigantisk fyrverkeri!

Kjøp billetter til opprykksfesten HER!

Nachspiel på Quality Hotel-taket!

Taket på Quality Hotel holder åpent fra 23.00 - 03.00. Det er 20 års aldersgrense og fri entré. Det blir livemusikk fra Bobben Blues Band og fest til de sene nattetimer!

NB! Det er kun plass til 250 personer - førstemann til mølla som gjelder!

*Søndag 12. november

Vorspiel for alle i teltet!

Teltet er åpent kl. 10.30 - 13.30 før supportertoget setter i marsj mot Fredrikstad Stadion. Fri entré!

- Livepodkast med Fredriksstad Blad Sporten!
- Supportersanger fra scenen med Yngrebanden og Zoran!

Kamp: FFK - Jerv

Portene på Stadion åpner 13.30 og det er kampstart kl. 14.30.

Det blir uforglemmelige scener for historiebøkene på Fredrikstad Stadion denne ettermiddagen - dette vil du ikke gå glipp av! Vi anbefaler alle å komme tidlig!

Kjøp billett til opprykkskampen HER!

Fakkeltoget for hele byen!

Etter kampen samles alle på Stortorvet, hvor det lades opp med supportersanger før spillerne ankommer. Fakler blir tent og toget går kl. 17.30, fra Stortorvet og gjennom gågata og til Damskipsbrygga.

Opprykksfesten fortsetter i teltet!

Teltet er åpent kl. 17.30 - 23.00 og det er 18 års aldersgrense. I teltet selges det øl, vin og mineralvann.

- Partybandet "Alt for Norge" kommer!
- Odd Rene, Bjørn Bya, Kira, Fredrikstadguttane, Skrangle, Jørn Lande, Bjørnar Spydevold, Jeanette Heidenstrøm og Humle kommer!
- Dag Solheim er konferansier!
- Spillerne kommer for å ta i mot sin fortjente hyllest!
- Det blir gigantisk fyrverkeri!

Kjøp billetter til opprykksfesten HER!

Afterparty på Savoy Terrasse!

Når teltet stenger beveger vi oss til Savoy Terrasse. Her er det 20 års aldersgrense og fri entré. Det blir fest med panoramautsikt til kveldens fyrverkeri!

NB! Det er begrenset antall plasser - førstemann til mølla som gjelder!

*Mandag 13. november tar vi fri!