Aleesami klar for FFK

Ayoub Aleesami (24) signerte mandag for FFK og er klar til å følge i fotsporene til storebror!

Tilbake i god fotballform
Etter å ha vært en sentral del av Skeid sin forsvarsrekke de siste årene valgte den hurtige midtstopperen å takke nei til videre spill i Oslo-klubben etter nedrykket fra OBOS-ligaen i 2019. Klubbvalget ble så utsatt grunnet korona, men nå er forsvarsspilleren klar for spill i Plankebyen. Det siste halvåret har regnskapsutdannede Ayoub trent godt fysisk, og gleder seg nå til å bygge opp fotballformen de kommende ukene så han er klar til å bidra til gode prestasjoner for FFK i høst.

- Jeg har snakket mye med min bror som skryter av klubben og fansen. Det er ingenting jeg gleder meg mer til enn å spille på Fredrikstad Stadion foran supporterne og jeg er ydmyk for å ha signert for en så flott klubb. Jeg gleder meg veldig til å kunne bidra og blø for drakta! Forteller FFK sin nye forsvarsspiller.

Konkurranse og dekning
Med Ludvig Begby sin langvarige skade og Josef Baccay på nasjonal utlånsordning, som på kort varsel kan kalles hjem til Lillestrøm, passet det bra med en forsvarsspiller til inn i FFK for å sikre konkurranse og dekning til kamp, samt opprettholde god treningskvalitet gjennom høsten. Bjørn Johansen er fornøyd med den siste ervervelsen og ser frem mot å få Ayoub inn i troppen.

- Med Ayoub får vi en spiller som passer godt inn i kulturen vår, med en veldig profesjonell holdning og sult til å bli bedre hver eneste dag. Ayoub vil komplementere det bakre leddet vårt med hurtighet og duellstyrke, samtidig som det gjør oss mindre sårbar for skader i en sesong som er komprimert og med en uvant oppkjøring vi ikke kjenner konsekvensene av. Nå vil vi ha dobbel dekning på alle posisjoner, det er viktig både for kamp, men også for treningskvaliteten gjennom høsten. Forteller hovedtreneren.

Avtale ut 2021
Ayoub og FFK har signert på en avtale ut 2021-sesongen og daglig leder Joacim Heier er fornøyd med å ha fått på plass midtstopperen foran en spennende høst. I et uoversiktlig år økonomisk er det også viktig for klubben å ha så god kontroll som mulig.

- Det er et svært krevende år å balansere en usikker økonomisk situasjon med klubbens ambisjoner, derfor er vi glad for at Ayoub kunne være med på en fornuftig avtale som gjør at vi ikke øker lønnskostnadene totalt etter de endringene som har skjedd i sommer med Marius og Ludvig sine skader, Koko sitt utlån og med Hasan, Josef og nå Ayoub inn. Før korona-utbruddet forlot også Andreas Hagen og Per-Mathias oss, så mot 2020-budsjettet satt i februar så har vi totalt sett redusert en del. Avslutter Joacim Heier.

Ayoub er klar på FFK-trening tirsdag for sin første økt med nye lagkamerater – Velkommen til FFK Ayoub!